آفتاب

اسلام‌آباد: حملات پهپادی آمریکا ارتباطی با عملیات پاکستان علیه طالبان ندارد

اسلام‌آباد: حملات پهپادی آمریکا ارتباطی با عملیات پاکستان علیه طالبان ندارد

دولت اسلام‌آباد اعلام کرده که حملات پهپادی اخیر آمریکا در منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی هیچ ارتباطی با عملیات نظامی ارتش پاکستان برای مقابله با شبه‌نظامیان محلی و خارجی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، در حالی که نیروهای پاکستانی حملات زمینی و هوایی خود را علیه شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای خارجی افراطی در وزیرستان شمالی آغاز کرده‌اند، آمریکا حملات پهپادی خود را پس از یک وقفه پنج ماهه در این منطقه قبیله نشین از سر گرفته است.

آمریکا پیش‌تر و در پی آغاز مذاکرات صلح پاکستان با طالبان این حملات را متوقف کرده بود.

رسانه‌های غربی اعلام کردند که پرواز هواپیماهای شناسایی و جاسوسی آمریکا و از سرگیری حملات پهپادهای این کشور بر فراز مناطق قبیله نشین پاکستان باعث نگرانی و خشم دولت اسلام‌آباد شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با رد این گزارش‌ها اعلام کرده که اسلام‌آباد حملات ارتش آمریکا را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این باره گفت: گزارش‌ها درباره عدم توانایی ارتش پاکستان در مواجهه و مقابله با شبه‌نظامیان داخلی و خارجی کاملا نادرست است.

وی افزود: اسلام‌آباد همواره حملات پهپاد‌های آمریکایی داخل خاک پاکستان را محکوم کرده است. دولت اسلام‌آباد همواره اقداماتی را برای جلب توجه بین‌المللی نسبت به این حملات انجام داده است، چرا که این اقدامات نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

کد N348002

وبگردی