آفتاب
نماینده آیت الله سیستانی:

همه عراقیها مخاطب مرجعیت هستند/مقابله نکردن با داعش پشیمانی بی فایده به دنبال دارد

همه عراقیها مخاطب مرجعیت هستند/مقابله نکردن با داعش پشیمانی بی فایده به دنبال دارد

نماینده آیت الله سیستانی ضمن تمجید از داوطلب شدن هزاران عراقی برای جنگ با داعش این دعوت را فارغ از موضوعات مذهبی و طایفه ای دانست و خواستار تحرکت سریع علیه گروههای تکفیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی اعلام کرد: دعوت مرجعیت برای داوطلب شدن علیه داعش برای همه عراقیها بدون در نظر گرفتن موضوعات طایفه ای است.هدف مبارزه با گروههای تکفیری موسوم به داعش است که در برخی از استانها حاکم شده اند و به طور آشکار از حمله به دیگر استانها از جمله نجف اشرف و کربلای معلی خبر داده اند.

وی افزود: داعش اعلام کرده است که همه مراقد انبیا، ائمه، صحابه و معابد غیر مسلمانان شامل کلیساها و دیگر مراکز دینی آنها را هدف قرار می دهد.این مقدسات به همه عراقی ها مربوط می شود.داعشی ها هر تفکر مخالف با خود را مورد حمله قرار می دهند حتی اگر در دیدن و مذهب همسان باشند.

الصافی تاکید کرد:این گروه تکفیری منطقه را ما را آماج حملات خود قرار داده است و دعوت برای داوطلب شدن با هدف آماده کردن همه عراقی ها برای مقابله با این گروهک است که اگر همگان امروز برای بیرون کردن آن از عراق اقدامی نکنند فردا همه پشیمان خواهند شد و پشیمانی دیگر فایده ای ندارد.

وی افزود: این دعوت طایفه ای نیست، زیرا مرجعیت در سخت ترین شرایط سالهای گذشته هیچگاه در راستای طایفه گری حرکت نکرده است و گفته درباره اهل تسنن مشهور است که نگویید برادران سنی ما بلکه بگویید سنی های خودمان.مرجعیت هرگز در راستای تنش میان ملت واحد حرکت نمی کند و خواستار وحدت کلمه در برابر تکفیری هاست.

الصافی تاکید کرد: دعوت مرجعیت برای وارد شدن به نیروهای امنیتی دولتی بود نه اینکه شبه نظامیان مسلح خارج از قانون تشکیل شوند و کسی خیال نکند که هر تشکل مسلحانه غیرقانونی مجاز است.دست اندرکاران باید مانع مظاهر مسلحانه غیرقانونی شوند و در راستای ضوابط و آنچه نیروهای مسلح نیاز دارد نیرو جذب کنند.

وی اعلام کرد: مرجعیت از هزاران عراقی که به دعوت آن لبیک گفته اند قدردانی می کند و از عدم امکانات کافی و آزار و اذیتی که به بسیاری از داوطلبان وارد آمد ابراز تاسف می کند.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: اوضاع کنونی همدلی و همکاری را طلب می کند.تاجران مواد غذایی نباید قیمتها را بالا ببرند و مواد غذایی را احتکار نکنند زیرا هم از نظر شرعی جایز نیست و همه با اخلاق عراقی ها سازگار نیست.

کد N347975

وبگردی