آفتاب

تاکید مجدد مرجعیت دینی عراق بر مبارزه با داعش

تاکید مجدد مرجعیت دینی عراق بر مبارزه با داعش

مرجعیت دینی در عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که دعوت مرجعیت برای پیوستن داوطلبانه به صفوف نیروهای امنیتی برای مبارزه با گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی درعراق و شام (داعش) است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، مرجعیت دینی امروز تاکید کرد که دعوت این مرجعیت از مردم برای پیوستن داوطلبانه به صفوف نیروهای امنیتی از منظر طائفه‌ای نبوده بلکه برای مبارزه با داعش بوده است که تهدید می‌کند مقدسات همه اقشار عراق را هدف قرار خواهد داد.

مرجعیت دینی در عراق افزود: گروه داعش یک بلا و مصیبت بزرگ است که منطقه را گرفتار کرده است.

سید احمد الصافی، نماینده مرجعیت در نماز جمعه کربلای معلی گفت: دعوت مرجعیت دینی برای پیوستن به نیروهای امنیتی برای تمام شهروندان از طوایف مختلف و هدف از آن آماده شدن برای مقابله با گروهک تکفیری داعش است.

وی افزود: داعش آشکارا اعلام کرده که تمام استانهای عراق حتی نجف و کربلا، مرقدهای انبیاء، ائمه اطهار(ع)، صحابه، صالحین و معابد غیر اسلامی مانند کلیساها را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش العالم، الصافی ادامه داد: داعش ضمن هدف قرار دادن مقدسات مردم عراق، هر شخصی را که با دیدگاهش همسو نبوده و تحت سلطه‌اش قرار نگیرد؛ حتی اگر با آن در دین و مذهب شریک باشد، به قتل رسانده و نابود می کند.

وی تصریح کرد، این گروه تکفیری بلایی عظیم است که منطقه ما به آن دچار شد لذا دعوت مزبور به هدف تشویق مردم به مقابله با آن است چون اگر امروز با آن مقابله نشده و از عراق بیرون رانده نشود، فردا همه پشیمان خواهند شد.

به گفته الصافی، دعوت طایفه‌ای نبود و نمی‌تواند طایفه‌ای باشد چون مرجعیت در سالهای گذشته و در بدترین شرایط از اینگونه مسائل دور بوده است.

وی افزود: مرجعیت بارها برای سیاستمداران و دست اندر کاران امور تصریح نموده که باید حقوق تمام مردم عراق به طور مساوی رعایت شود؛ ضمن آنکه ایجاد رشته‌های محبت و وحدت کلمه میان مردم عراق به منظور مقابله با تکفیریون بیگانه را مورد تاکید قرر داده است.

گروه داعش که اکثر اعضای آن را بقایای رژیم بعث و فدائیان صدام تشکیل می دهد، اخیرا دست به تحرکات نظامی در برخی مناطق عراق زده است که این تحرکات با پاسخ شدید نیروهای امنیتی به همراه نیروهای مردمی و عشایر عراق مواجه شده است. در جریان نبرد نیروهای امنیتی با این گروه شمار زیادی از عناصر آن کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N347937

وبگردی