آفتاب
آیت الله صدیقی:

عربستان،ترکیه و قطر در چاه داعش می افتند/ درخواست از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان

عربستان،ترکیه و قطر در چاه داعش می افتند/ درخواست از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در عراق گفت: قاطعانه می گویم امارات، کویت، قطر، عربستان و ترکیه از این آتش در امان نخواهند بد و این توطئه دامنشان را می گیرد و چاهی که برای ما کنده اند خودشان در آن می افتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران  در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به ششم تیر ماه سالروز سوء قصد به جان رهبر انقلاب  اظهار داشت: خداوند جان رهبر عزیز و مرجع بزرگ و فقیه وارسته را به شکل معجزه آسایی حفظ کرد تا این عنصر پاک به عنوان ذخیره به حفظ دستاوردهای امام(ره) و انقلاب بپردازد.

وی باشاره به تحولات عراق نیز گفت:  فاجعه شورش یک فرقه آدمکش و وحشی که کارش کار سفیانی ها، حرمله ها و بی دین ها است ریشه در جریان تکفیری خشن دارد که از روز تشکیل کارش درگیری و خشونت و ایجاد اختلاف بوده.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  با بیان این که ایجاد درگیری و اختلاف از ابتدا کار انگلیس و در ادامه آمریکایی ها بوده است، هشدار داد که این کار به زودی دامن خودشان را خواهد گرفت.

صدیقی تاکید کرد غربی ها وهابیت، القاعده و طالبان را ایجاد کردند  هر روز یک شاخه دیگر از این شجره خبیثه را علم می کنند و جنایات را توسعه می دهند.

وی با اشاره به ادعای جهاد از سوی تروریست ها تصریح کرد: دفاع از جان و شرف و ناموس امری عقلانی و پذیرفته شده است اما اسلام جهاد را انسانی قرار داده و چون دشمنان از جهاد و شهادت و غیرت اسلامی می ترسند می خواهند جهاد را خراب کنند و گروه های این طوری ساخته اند. اما در برنامه ریزی شان تضعیف جهان اسلام وجود دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  یادآور شد: برنامه آنها این است که ما را را خود مشغول کنند در حالی که خطر اسرائیل خطری جهانی است و اسرائیل با بمبهای اتمی دیوانه ای است که هیچ مرزی نمی شناسد.

وی فروش سلاح را از دیگر توطئه های کشورهای غربی در منطقه عنوان کرد و گفت:  بیشترین خرید سلاح در منطقه توسط همین کشورهای منطقه و عربستان صورت می گیرد در حالی که این سلاح ها برای مقابله با اسرائیل نیست بلکه قرار است علیه مسلمانان استفاده شود.

صدیقی در خصوص دیگر اهداف پشت پرده اقدامات تروریستی داعش عراق گفت:  بیداری اسلامی آنها را تکان داد و برای این که جلوی آن را بگیرند اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی می کنند در حالی که با تدبیر علما، دولت و عشایر عراق توطئه اختلاف شیعه و سنی در عراق را نتوانستند جا بیاندازند.

وی اضافه کرد: مساله داعش مساله آمریکا است و خود آمریکا آنها را از طریق دولت های منطقه تجهیز کرده اما انتخابات عراق و پیروزی نوری المالکی این توطئه را تسریع کرد و بنای آنها این است که دنیای اسلام را با تکفیر به پالش بکشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: قاطعانه می گویم امارات، کویت، قطر، عربستان و ترکیه از این آتش در امان نخواهند بد و این توطئه دامنشان را می گیرد و چاهی که برای ما کنده اند خودشان در آن می افتند.

وی با  اشاره به محکومیت قادامات تروریستی داعش توسط علمای اهل سنت در عراق و ایران گفت:  علمای سیستان و بلوچستان که سر سفره امنیت جمهوری اسلامی ایران نشسته اند و باید این امنیت را قدر بدانند ضروری است در افشای این شجره خبیثه به صحنه بیایند تا این آتش هر چه زودتر خاموش شود.

صدیقی در خطبه اول نماز جمعه نیز به تفسیر سوره حمد پرداخت.

وی با دعوت همگان به تقوا افزود: بدانیم که مشکلات معیشتی، گرانی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی به کمرنگ شدن تقوا ارتباط دارد و اگر دولت و مردم ما تقوای سیاسی داشته باشند، برکت به همراه می‌آورد.

کد N347862

وبگردی