آفتاب

اسلام‌آباد به دنبال استرداد رهبر طالبان پاکستان از افغانستان است

اسلام‌آباد به دنبال استرداد رهبر طالبان پاکستان از افغانستان است

پاکستان اعلام کرده که به دنبال استرداد رهبر تحریک طالبان پاکستان از افغانستان و منحل کردن و از میان برداشتن مخفیگاه‌های این گروه شبه‌نظامی در ولایات نورستان و کنر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، محمود خان اچکزای، یکی از رهبران پشتون این درخواست برای استرداد ملا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان را از جانب نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در جریان دیدار با حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان در کابل به وی ارائه کرد.

دفتر وزارت امور خارجه پاکستان نیز این درخواست از جانب این رهبر پشتون پاکستان را مورد تایید قرار داد و یکی از مقام‌های مطلع دولت اسلام‌آباد نیز گفت: پاکستان از دولت کابل درخواست کرده تا حمایت‌ها از این گروه شبه‌نظامی را متوقف کرده و رهبر تحت تعقیب آنرا که در افغانستان مخفی است مسترد کند.

در همین حال یک هیات از جانب دولت افغانستان قرار است به زودی به اسلام‌آباد برود و نامه مکتوب کرزای را به دولت پاکستان ارائه کرده و درباره برنامه‌های آتی با طرف پاکستانی گفت‌وگو کند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز آمده است نواز شریف با تمامی شرایط ارائه شده از جانب دولت کابل درباره مقابله مشترک با تهدیدهای تروریستی موافقت کرده است و گفته که مخفیگاه‌های امن برای تروریست‌ها باید در هر دو کشور منهدم شود.

دولت اسلام‌آباد همچنین از کابل خواسته تا مرزهای مشترکی را ایجاد کنند تا از فرار شبه‌نظامیان از افغانستان و ورودشان به پاکستان و بالعکس جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد N347834

وبگردی