آفتاب

رزمایش کره جنوبی در آبهای شرقی با وجود مخالفت ژاپن

رزمایش کره جنوبی در آبهای شرقی با وجود مخالفت ژاپن

نیروی دریای کره جنوبی امروز (جمعه) مانوری را با گلوله‌های جنگی در آبهای شرقی با وجود مخالفت‌ها و درخواست‌های ژاپن برای لغو این مانور انجام داد تا به تقویت قوای نظامی به منظور دفاع از کشور در مقابل حملات احتمالی کره شمالی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، معاون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: این مانور همانطور که برنامه ریزی شده بود انجام شد و ما بدون توجه به درخواست‌های ژاپن در لغو آن این رزمایش را انجام دادیم.

در این مانور 19 ناو، دو هواپیمای شناسایی ضد زیردریایی و یک هلی‌کوپتر لینوکس ضد زیردریایی شرکت داشتند و در 50 کیلومتری ساحل شرقی آبهای کره جنوبی این مانور انجام شد.

رزمایش مذکور یک روز پس از آن صورت گرفت که یوشیهیده سوگا، رئیس کابینه ژاپن به کره جنوبی تاکید کرد تا در نزدیکی مجمع الجزایر "دوکتو" به انجام رزمایش با گلوله‌های نظامی نپردازد.

توکیو این درخواست را به سفارت کره جنوبی اعلام کرد و گفت که این رزمایش باعث انتقادهای شدید خواهد شد اما سئول به درخواست‌های توکیو پاسخی نداد و این رزمایش را انجام داده است.

کره جنوبی مدعی مالکیت این مجمع‌الجزایر است در حالی که توکیو نیز این زنجیره از جزایر را متعلق به خود می‌داند و آنها را "تاکشیما" می‌نامد.

کره جنوبی از سال 1954 بر این جزایر کنترل دارد.

انتهای پیام

کد N347821

وبگردی