آفتاب

ادعای ناتو درباره اعزام سربازان روسی به مرز اوکراین/ مسکو: پاسخ شایسته ای به تحریمهای استرالیا می دهیم

ادعای ناتو درباره اعزام سربازان روسی به مرز اوکراین/ مسکو: پاسخ شایسته ای به تحریمهای استرالیا می دهیم

ادعای ناتو درباره اعزام سربازان روسی به مرز اوکراین و واکنش مسکو به تحریمهای استرالیا از جمله تحولات اخیر مرتبط با ناآرامی های کی یف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ناتو با اشاره به تقویت نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین اعلام کردند ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه چند هزار سرباز روسی را به مرز اوکراین اعزام کرده است.

آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو نیز در اظهاراتی در شهر لندن چنین اقدامی را  بسیار تاسف برانگیز خواند و گفت مسکو هنوز در پی مداخله بیشتر در اوکراین است.

جو بایدن معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا نیز با اشاره به ارسال موشک‌ انداز و تانک‌ها به مناطق جنگی در اوکراین از سوی مسکو خواستار توقف ارسال سلاح و نیروهای شبه نظامی به اوکراین شد.

این اظهارات درحالیست که کمیسیون ویژه سازمان ملل در امور اوکراین اعلام کرده است عملیات ارتش اوکراین با عنوان مقابله با تروریسم در مناطق شرقی این کشور تا کنون 356 کشته و 257 مجروح به جا گذاشته است.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات اوکراین از کشته شدن هفت سرباز اوکراینی در جریان درگیریهای پنجشنبه شب در نزدیکی روستای یامپیل در مناطق شرقی این کشور خبر داد.

خبر دیگر اینکه "دیمیتری پسکف" سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌ جمهوری روسیه در واکنش به تحریمهای استرالیا علیه اشخاص و شرکتهای روسیه اعلام کرد که نشست تجاری ماه ژوئیه گروه 20 بر فعالیتهای روسیه تاثیر نمی گذارد.

در فهرست تحریمهای استرالیا علیه مقامات روسی، 11 شرکت و چند موسسه مالی و اعتباری این کشور نام مشاور رئیس‌ جمهوری روسیه، رئیس شورای فدراسیون روسیه، رئیس دوما، معاون نخست‌ وزیر و چند نفر از معاونان و نمایندگان پارلمان روسیه به چشم می خورد.

کد N347790

وبگردی