آفتاب

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به‌دنبال درآمد‌زایی برای کوچ‌نشینان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به‌دنبال درآمد‌زایی برای کوچ‌نشینان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: به‌دنبال درآمد‌زایی برای کوچ‌نشینان هستیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، «بهمن اسکندری» در حاشیه‌ی برگزاری سومین جشن ییلاق استان زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این سومین دوره از جشن ییلاق است که دو دوره‌ی پیشین در سال‌های 91 و 92 در روستاهای شهرستان ماه‌نشان برگزار شده بود و امسال با توجه به درخواست و اعلام آمادگی دامداران در شهرستان زنجان و در روستای «النگ دلبر» برگزار شد.

وی افزود: این منطقه ییلاقی در حوزه‌ی شهرستان زنجان است که بعلت مجاورت جغرافیایی مورد استفاده اهالی سه روستای شهرستان طارم قرار می‌گیرد.

اسکندری گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشن، فرهنگ‌سازی در راستای یادآوری اهمیت منابع‌طبیعی و انتقال آن به دامداران و جوامع محلی است.

وی تصریح کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران حوزه‌ی طبیعت هم‌چنین ایجاد درآمد برای کوچ‌نشینان، از دیگر اهداف برگزاری این جشن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دامداران می‌توانند با فروش گیاهان خودروی منطقه، فروش تولیدات دامی و لبنی خود در طول برگزاری این جشن هم‌چنین خدمات اسکان که به گردشگران ارائه می‌دهند، طی مدت اسکان خود در مراتع ییلاقی درآمدزایی داشته باشند.

اسکندری خاطرنشان کرد: این جشن با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.

این مسئول یادآور شد: این جشن با پاکسازی محیط و جمع‌آوری زباله‌ها توسط حاضرین به پایان می‌رسد تا تلاش در راستای پاکیزگی محیط زیست و طبیعت برای همه نهادینه شود.

انتهای پیام

کد N347738

وبگردی