آفتاب
یک دیپلمات ایرانی:

مذاکرات پیشرفت دارد اما بر سر مواضعمان هستیم / احتمال 20روزه شدن مذاکرات آتی ایران و 1+5

مذاکرات پیشرفت دارد اما بر سر مواضعمان هستیم / احتمال 20روزه شدن مذاکرات آتی ایران و 1+5

یک دیپلمات نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از احتمال ادامه دار شدن مذاکرات آتی ایران و 1+5 از تاری 11 تیر تا 29 تیر خبر داد.

یک دیپلمات نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان صبح امروز پیش از آغاز  چهارمین روز از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره که مسیر نگارش متن چگونه بوده است ، گفت: بالاخره در حال نگارش هستیم و پیشرفت وجود دارد .به هر حال کند بودن پیشرفت به این مفهوم است که ما بر سر مواضع خود هستیم .

این دیپلمات در این باره که آیا به موارد اختلافی و سخت در نگارش وارد شده اید، گفت: همه موارد مطرح می شود و در حال گفتگو هستیم . نگارش متن در حال انجام است .

وی گفت: در نگارش متن روز گذشته پیشرفت خوبی داشته ایم و نسبت به آنچه روز اول نوشته شده بود پیشرفت زیادی حاصل شده است .

وی ادامه داد : اکنون نیز معاونین آقای ظریف و خانم اشمید معاون کاترین اشتون جلسات را ادامه می دهند و کارشناسان نیز در کنار تیم مذاکره کننده حضور دارند.

این دیپلمات در این باره که آیا مذاکرات امروز به پایان می رسد ، گفت این مسئله باید در جلساتی که اکنون بین معاونین برگزار می شود مشخص شود.

این دیپلمات درباره تاریخ مذاکرات در 2 جولای گفت: بالاخره 2 جولای به 20 جولای بسیار نزدیک است و ممکن است مذاکرات از 2 جولای تا بیستم ادامه داشته باشد .

وی در این باره که آیا ظریف و اشتون امروز نشست خبری خواهند داشت ، بیان کرد: مذاکرات در زمان نگارش متن روند کندی دارد و نمی توان موضع گیری های زیادی کرد . اما به هرحال هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است و قطعا تا امروز بعداز ظهر می توان مطالبی را درباره نگارش متن و پیشرفت ها اعلام کرد.

ایران و کشورهای 1+5 از روز سه شنبه در وین نگارش متن توافق نهایی را آغاز کرده اند. دور آتی مذاکرات ایران و 1+5 11 تیر ماه در وین تعیین شده است . دو طرف طبق توافق ژنو برای نگارش متن توافق تا 20 جولای 29 تیر ماه فرصت دارند.

کد N347724

وبگردی