آفتاب

وعده پ.ک.ک به بازگرداندن کودک سربازان خود

وعده پ.ک.ک به بازگرداندن کودک سربازان خود

یک سازمان غیردولتی آشنا به عملیات حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام کرده که این گروه دیگر افراد زیر 16 سال را به خدمت نمی‌گیرد و کودک سربازان را به خانواده‌هایشان باز می‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تودی زمان، این سازمان غیردولتی موسوم به "درخواست ژنو" در وب‌سایت خود آورده است که گروه شبه نظامی پ.ک.ک با توجه به درخواست‌های بین‌المللی و با تبعیت از هنجارهای بشردوستانه قصد دارد تا نظامیان زیر 16 سال خود را به خانواده‌هایشان بازگرداند و از آنها دیگر استفاده نکند.

این سازمان غیردولتی در بیانیه‌ای مکتوب آورده است: نمایندگان این گروه باهوز اردال و دلال عامد، دو تن از رهبران پ.ک.ک در کوهستان‌های قندیل دیدار کرده و این دو به نمایندگان سازمان مذکور قول داده‌اند تا شبه‌نظامیان زیر 16 سال را به خانواده‌هایشان بازگردانند.

این دو همچنین اعلام کردند که پ.ک.ک به شبه‌نظامیان 18 ساله خود نیز اجازه می‌دهند تا با خانواده‌هایشان دیداری داشته باشند.

در بیانیه این سازمان غیردولتی همچنین آمده است که نمایندگان سازمان شرایط و اوضاع را برای بازگشت امن شبه‌نظامیان زیر 16 سال به خانواده‌هایشان فراهم خواهند کرد.

اخیرا موج انتقادهای داخلی و بین‌المللی از پ.ک.ک به دلیل به کارگیری کودک سربازان بالا گرفته است.

انتهای پیام

کد N347621

وبگردی