آفتاب
رسانه روسی:

شبه نظامیان در لوهانسک 100 سرباز اوکراینی را کشتند

شبه نظامیان در لوهانسک 100 سرباز اوکراینی را کشتند

مسکو- ایرنا- یک رسانه روسی از حمله شبه نظامیان منطقه لوهانسک به یک ستون نظامی اوکراین و کشته شدن بیش از 100 نفر از افراد نظامی اوکراینی در این حمله خبر داد.

به گزارش ایرنا، کانال تلویزیونی روسی ˈلایف نیوزˈ روز جمعه در گزارشی خبری از منطقه لوهانسک توسط خبرنگار خود به حمله شبه نظامیان این منطقه به گردان نیروهای اوکراینی موسوم به ˈآیدارˈ که از داوطلبان برای جنگ با شبه نظامیان از مناطق مختلف اوکراین تشکیل یافته بود، اشاره کرد.

گزارش حاکی است: افراد این گردان برای سرکوبی شبه نظامیان منطقه ˈشاستیˈ در دونتسکˈ عازم این منطقه بودند که در نزدیکی بخش ˈمتالیستˈ در استان لوهانسک به کمین شبه نظامیان افتاده و بیش از 100 نفر آنها کشته و هشت نفر هم به اسارت گرفته شد.

در گزارش خبری تصاویر تعدادی از کشته شدگان و اسرای گردان آیدار ازجمله چند نفر از مجروحان و نیز دو تانک و نفربرزرهی این گردان که به دست شبه نظامیان افتاده است، نشان داده شد.

این گزارش افزود: افراد گردان ˈآیدارˈ بدون دستور ستاد فرماندهی عملیات ضدتروریستی نیروهای اوکراینی و بطور خودسرانه برای سرکوبی شبه نظامیان عازم منطقه دونتسک شده بودند و زمانی هم که به کمین افتادند به درخواست آنها برای ارسال نیروهای کمکی پاسخ داده نشد.

گردان ˈآیدارˈ به تازگی و از حدود 300 طرفدار دولت اوکراین و داوطلبان از مناطق ˈوولینیˈ، ˈخارکفˈ، ˈاوژگورودˈ، ˈلوهانسکˈ، ˈدونتسکˈ و کی یف تشکیل یافته بود.

نیروهای اوکراینی از دو ماه پیش در مناطق لوهانسک و دونتسک برای سرکوبی جدایی طلبان دست به عملیات نظامی می زنند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N347577

وبگردی