آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

ضربات مهلک نیروی هوایی به داعش

ضربات مهلک نیروی هوایی به داعش

ضربات مهلک نیروی هوایی عراق به مراکز داعش در بغداد و صلاح الدین و درخواست یکی از علما برای مقابله کسانی که با تروریستهای بعثی-تکفیری کشته شوند از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده ها و بالگردهای ارتش عراق ضربات مهلکی را به تروریستهای داعش در روستاهای البو جواری و 600 دار در منطقه بلد در استان صلاح الدین وارد کردند و 55 تروریست را به هلاکت رساندند.

در این بیانیه آمده است: در مناطق اللطیفیه و المحمودیه در بغداد نیروی هوایی مراکز تجمع گروههای مسلح را هدف قرار داد و 15 نفر از آنها را به هلاکت رساند.همچنین نیروهای امنیتی با همکاری عشایر موفق به پاکسازی منطقه الاسحاقی در استان صلاح الدین از لوث تروریستها داعش و بیرون کردن آنها از این شهر و اسارت برخی از این تروریستها و تسلط بر مقادیر زیادی سلاح و خودروهایی که آنها برجای گذاشته بودند شدند.

از سوی دیگر منابع عراقی از برگزاری نشستی در کربلا با حضور فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق، طارق النجم از رهبران حزب الدعوه،عمار المدنی استاندار دیوانیه، صادق السلطانی استاندار بابل، ابراهیم المیالی استاندار المثنی و محمود الملا طلال استاندار واسط، عدنان الزرفی استاندار نجف و یحیی الناصری استاندار ذیقار به دعوت عقیل الطریحی استاندار کربلا خبر دادند.

این درحالی است که آیت الله صادق الحسینی الشیرازی از علمای عراق اعلام کرد: کسانی که در نبرد با داعش کشته شوند شهید بی غسل و کفن هستند و نماز بر آنها گذارده می شود و با لباس و خونش دفن می شود و تفاوتی میان مرد، زن، کوچک و بزرگسال نیست.

کد N347569

وبگردی