آفتاب

کری: مداخله آمریکا در عراق به معنی حمایت از مالکی نیست

کری: مداخله آمریکا در عراق به معنی حمایت از مالکی نیست

وزیر امور خارجه آمریکا بر این مساله تاکید کرد که هرگونه مداخله نظامی آمریکا در عراق برای ریشه‌کنی و خنثی کردن حملات داعش به معنای حمایت از نخست‌وزیر این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به برنامه "امروز" شبکه خبری ان.بی.سی گفت: حمله و مداخله نظامی واشنگتن در عراق به معنای حمایت از نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور نیست. باید تاکید کنم آنچه که آمریکا انجام می‌دهد تنها به خاطر عراق است و آنچه که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره کمک به عراق انجام می‌دهد و درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌کند به خاطر المالکی نیست.

درخواست‌های زیادی از جانب واشنگتن برای استعفای مالکی و پیمودن راه برای سازش مجدد میان بخش‌ها و گروه‌های دارای اختلاف در عراق وجود دارد اما کاخ سفید از این درخواست‌ها حمایت نکرده است.

جان کری در پاسخ به سوالی درباره واکنش کند آمریکا به موضع‌گیری‌ها و پیشرفت‌های داعش در مناطق مختلف عراق گفت: نخست‌وزیر عراق هرگونه لزوم همکاری برای مواجهه با داعش و همکاری با سایر گروه‌ها را رد کرده است. آمریکا به شدت نگران فعالیت‌ها و اقدامات داعش است. حضور آن‌ها در عراق یک تهدید اساسی برای تمام کشورهای منطقه محسوب می‌شود. آن‌ها افراطی تر از القاعده هستند و برای منافع آمریکا و غرب تهدید آفرین هستند.

انتهای پیام

کد N347563

وبگردی