آفتاب
مدیرحوزه‌های علمیه لرستان:

حفاظت از دین و معارف دینی از تکالیف روحانیون است

حفاظت از دین و معارف دینی از تکالیف روحانیون است

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به مشکلات حوزه علمیه لرستان گفت: امروز حوزه علمیه استان با کمبود زیرساخت‌ها مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در دیدار علما و ایثارگران با رئیس‌جمهور ایران اسلامی، در خرم‌آباد با بیان این‌که روحانیت در طول تاریخ اسلام تاثیرگذار بوده‌اند، گفت: روحانیون همواره سه وظیفه مهم داشته‌اند که اشاعه احکام و آموزه‌های دین نخستین نقش روحانیون است.

وی حفاظت از دین و معارف دینی را از دیگر تکالیف روحانیون عنوان کرد و ادامه داد: روحانیون بزرگ‌ترین محافظان اعتقادات و آداب و رسوم هستند.

مبلغی سومین نقش روحانیون را ارائه الگوی دینی برای جامعه خواند و بیان کرد: روحانیون لرستانی از گذشته‌های دور نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکپارچگی مردم و ولایت مداری آنها نشان آن است که علما در این استان جهت آشنایی مردم با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خوب عمل کرده‌اند.

مبلغی با بیان این‌که استان لرستان ظرفیت بزرگی دارد، اضافه کرد: این استان به‌رغم ظرفیت‌های بزرگ و قابلیت‌های بالا همیشه کمترین داشته را داشته است.

مبلغی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره بزرگانی چون آیت الله بروجردی و آیت الله کمالوند، بیان کرد: آیت الله بروجردی شخصیتی بزرگ بود که مرزهای اسلام و عالم تشیع را درنوردید.

وی با بیان این‌که آیت‌الله بروجردی در دنیای اسلام درخشید، ادامه داد: آیت‌الله کمالوند نیز شخصیت بزرگی بود که بسیاری از علما به وی متوسل می‌شدند.

مبلغی، با اشاره به مشکلات حوزه علمیه لرستان، بیان کرد: امروز حوزه علمیه استان لرستان با کمبود زیرساخت‌ها مواجه است.

وی با بیان این‌که روحانیت دغدغه مردم را دارد، افزود: مهم‌ترین مشکل و دغدغه مردم استان لرستان بیکاری جوانان است.

مدیرحوزه‌های علمیه لرستان با تقدیر از خدمات دولت برای رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: به تبعیت از رهبر معظم انقلاب از دولت و برنامه‌های رئیس جمهور حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N347552

وبگردی