آفتاب

روسیه به تحریم‌های استرالیا واکنش نشان می‌دهد

روسیه به تحریم‌های استرالیا واکنش نشان می‌دهد

سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مسکو به تحریم‌های استرالیا واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از صدای روسیه، دیمیتری پسکف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌جمهوری روسیه گفت: گروه 20 بر فعالیت‌های روسیه اثری نخواهد گذاشت. در همین حال، روسیه هنوز تاییدیه تحریم‌ها از جانب استرالیا را دریافت نکرده و نمی‌داند که این تحریم‌ها چه تاثیراتی بر سطح بین‌المللی خواهد گذاشت. به عقیده من در حال حاضر این مساله کاملا مشخص و واضح نیست. اما ما به این تحریم‌ها واکنش نشان می‌دهیم.

استرالیا 19 و 21 مه سال جاری میلادی علیه اشخاص و شرکت‌های روسیه و اوکراینی به اعمال تحریم پرداخت اما جزئیات این تحریم به تازگی منتشر شده است.

فهرستی از 50 نفر به همراه 11 شرکت که مشاور رئیس‌جمهوری روسیه، رئیس شورای فدراسیون روسیه، رئیس دوما، معاون نخست‌وزیر و چند تن از معاونان و نمایندگان پارلمان روسیه از جمله افراد تحریم شده هستند چند روز قبل منتشر شد.

استرالیا همچنین بانک‌های روسیه و چند موسسه مالی و اعتباری این کشور را نیز تحریم کرده است.

در همین حال، دفتر رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که این تحریم‌ها را بی‌جواب نخواهد گذاشت. البته دولت مسکو به این مساله اشاره کرد: با وجود اینکه این تحریم‌ها علیه اشخاص و شرکت‌ها است بر نشست تجاری ماه ژوئیه گروه 20 که تجار و نمایندگان اقتصادی روسیه نیز در آن حضور دارند، اثری نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N347501

وبگردی