آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانع حضور مخاطبان در این شبکه‌ها نمی‌شود

فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانع حضور مخاطبان در این شبکه‌ها نمی‌شود

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان این‌که نقش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت اظهار کرد :‌ما باید با حضور موثر خود در شبکه‌های اجتماعی نقش این شبکه‌ها را به نفع خود تغییردهیم، زیرا شبکه ها را نمی‌توان از بین برد.

میرزابابا مطهری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از نحوه‌ی فعالیت شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: اکنون مخاطبانی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و این شبکه‌ها به مخاطبان خود خوراک خبری می‌دهند.

وی افزود: پس ما هم باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشیم و برای این که مخاطبان را از دست ندهیم به آنها خوراک اطلاعاتی بدهیم. من نمی‌خواهم قضاوت کنم که آیا شبکه‌های اجتماعی خوب هستند یا بد، زیرا به هر حال مخاطبانی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و در حال حاضردیگران آنها را تغذیه می کنند و این امر به آن معنا است که ما مخاطب را از دست داده‌ایم. با وجود همه‌ی مخالفت‌ها و موافقت‌ها با شبکه‌های اجتماعی این شبکه‌ها وجود دارند و نقش آفرینی می‌کنند و ما هم باید مخاطب را در نظر بگیریم.

این فعال سیاسی با اشاره به این که رسانه جایی است که پیام و پیام گیر همدیگر را ملاقات می‌کنند، اظهار کرد: بنابر این تعریف شبکه‌های اجتماعی هم یک رسانه هستند و به طور طبیعی دارای نقش سیاسی و اجتماعی هستند.

مطهری‌نژاد در ادامه اظهار کرد: دامنه‌ی فعالیت شبکه‌ی اجتماعی نسبت به سایر رسانه‌ها غیر قابل قیاس است، زیرا روزنامه‌ها ممکن است 50 یا صد هزار تیراژ داشته باشند، اما اکنون شبکه‌های اجتماعی بین یک تا دو میلیارد نفر مخاطب دارند و ما باید این گستردگی را در نظر بگیریم.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در پایان با اشاره به این که من طرفدار آزاد سازی و رفع فیلیتر شبکه های اجتماعی هستم خاطر نشان کرد:‌فیلتر کردن این شبکه‌ها مانع حضور مخاطب در این شبکه‌ها نشده و این تنها موجب می‌شود که مخاطب سخت‌تر در این شبکه‌ها حضور داشته باشند و ما هم سخت تر با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام

کد N347316

وبگردی