آفتاب
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تسهیلات با نرخ سود بیشتر از 10 درصد ویروسی به جان تولید است

تسهیلات با نرخ سود بیشتر از 10 درصد ویروسی به جان تولید است

تسهیلات با نرخ سود بیشتر از 10 درصد ویروسی به جان تولید است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب سود 22 درصدی تسهیلات بانکی در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات بیش از 10 درصد را ویروسی به جان تولید دانست و گفت که باید با پرداخت، یارانه تسهیلاتی با سود کمتر به بخش تولید اختصاص دهیم.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نمی‌توان با زور و قانون نرخ سود را تحمیل کرد، افزود: سرمایه‌گذار در پی سود بیشتر است و هر جا ببیند که سود بیشتری دارد قطعا به آن سمت خواهد رفت.

وی افزود: ما برای تعیین سود تسهیلات بانکی باید بر اساس فرمول‌های اقتصادی پیش برویم و سود بانکی به نحوی تعریف شود که از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتباری برای بخش تولید در نظر گرفته شود و بتوان با سود کمتر به بخش تولید تسهیلات ارائه کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی هستند که حاضر نیستند با نرخ بالا تسهیلات بانکی دریافت کنند. ما باید تورم را کاهش دهیم و بر اساس کاهش نرخ تورم نسبت به کاهش نرخ سود بانکی اقدام کنیم البته باید نگران این هم باشیم که ممکن است تعدادی از افراد پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند.

فتحی‌پور با تاکید بر لزوم تلاش در جهت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، اظهار کرد: ما باید به بخش تولید یارانه بدهیم تا تسهیلات با سود بیش از 10 درصد به این بخش اختصاص نیابد چرا که اگر نرخ سود تسهیلات برای بخش تولید بیش از 10 درصد باشد ویروسی خواهد بود که تولید را نابود می‌کند.

وی در پایان گفت:‌ البته از طرفی سرمایه بانک ها متعلق به کسانی است که سپرده‌گذاری می‌کنند و آنها علاقه‌مند هستند که از سپرده‌هایشان سودی ببرند. در چنین شرایطی اگر سپرده‌گذاران ببینند در جای دیگر غیر از بانک سود بیشتری خواهند داشت احتمال خروج پول از بانک وجود دارد.

انتهای پیام

کد N347264

وبگردی