آفتاب

تظاهرات در شهر سائوپائولوی برزیل به خشونت کشیده شد

تظاهرات در شهر سائوپائولوی برزیل به خشونت کشیده شد

تهران - ایرنا - راهپیمایی در شهر سائوپائولوی برزیل روز پنجشنبه پس از درگیری معترضان با پلیس به خشونت کشیده شد ؛ راهپیمایان خواستار سیستم حمل و نقل عمومی رایگان در این شهر بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سائو پائولو، این راهپیمایی درشهری که میزبان رویارویی تیم های ملی فوتبال انگلیس واروگوئه بود نخست با حضور یک گروه هزار نفره به آرامی برگزار شد ولی گروهی ازجوانان نقابدار به پرتاب ترفه به سمت پلیس مبادرت کردند وپلیس نیز با شلیک گاز اشک آور به آنان پاسخ داد.

این گروه خودروهای شیک را در یک نمایشگاه اتومبیل به تاراج برده و ضمن آتش زدن زباله به مدت بیش از یک ساعت یک جاده ها را مسدود کردند.

تظاهر کنندگان همچنین با پرتاب سنگ شیشه های یک بانک را خرد کردند.

اعتراض به افزایش کرایه های حمل و نقل سال گذشته نیز محرک تظاهرات وسیعی در برزیل شده بود تا حدی که در جریان جام کنفدراسیون ها که یک ویترین کوچک جام جهانی محسوب می شود بیش از یک میلیون نفر به خیابان ها آمدند.

طی ماه های اخیر شمار تظاهرکنندگان کمتر شده هرچند که برخی از تظاهرات به خشونت شده و گروه های هرج و مرج طلب با پلیس درگیر شدند.

برخی از تظاهرکنندگان فریاد می زدند :ˈ هی ، فیفا کرایه ها را قطع کن ˈ و دیگران پارچه نوشته هایی با مضمون ˈ نان آری ، سیرک خیر ˈ حمل می کردند.

یک تظاهرکننده به خبرگزاری فرانسه گفت : اینها همه به خاطر جام جهانی است . این کشور سرمایه گذاری در جام جهانی را نسبت به بهبود سطح زندگی شهروندان اولویت می بخشد.

مترجمام 1403/1859
کد N347218

وبگردی