آفتاب

افسون آمریکای جنوبی اروپایی ها را می تاراند؟

افسون آمریکای جنوبی اروپایی ها را می تاراند؟

دور تا دور کافه پر است از آنهایی که دوست دارند غذای شان را با جشن پیروزی اروگوئه به پایان ببرند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به سائو پائولو ؛ بی دلیل نیست که هر وقت جامی در آمریکای جنوبی برگزار می شود ، اروپایی ها چیزی غیر از هیچ سهم شان نبوده است . همه آنها که تقریبا همزبان هستند ، فقط برد تیم های خودشان برای شان مهم است . هم زبانانی که شب ها کارناوال هایی چند صد هزارنفره به راه می اندازند و می زنند و می کوبند و می رقصند . روزها هم در ورزشگاه که نشستند ، فقط رویای شان بردن تیم های همسایه است.

وقتی اسپانیا برابر شیلی نفس هایش به شماره افتاد ، برزیلی ها غرق در شادی بودند. باخت و حذف اسپانیا درحالی که گزارشگر شبکه رادیویی و برزیلی و مهمان برنامه اش تمام مدت به سبک بازی قهرمان دنیا می خندیدند و بازیکنانش را به تمسخر می گرفتند شاید دو دلیل آشکار  داشت . ابتدا اینکه قهرمان دنیا بود که داشت  حذف می شد. قهرمانی که 4 سال است همه افتخاری که برزیلی ها ان را تنها شایسته خود می دانند را به زعم آنها ، ناجوانمردانه تصاحب کرده بود. دیگر آنکه پای دیگر بازی شیلی بود تیمی از همین نژاد آدم ها ، آنها که شادی مهمترین بخش زندگی شان را می سازد. پس برای هم می خوانند در کنار هم می رقصند و می کوبند و اینجا در امریکای جنوبی به هیچ حریفی مجالی نمی دهند. حشمت مهاجرانی مربی برجسته ایرانی درباره باززی در آمریکای جنوبی می گوید:« واقعا نمی دانم شرایط بازی در آن ور دنیا چطور است. از اول جام جهانی تا حالا ؛ هیچ وقت هیچ تیمی از اروپا انجا جامی نبرده. این بار هم بعید نیست که این اتفاقات بیفتد. البته حذف زود هنگام اسپانیا و انگلیس بیشتر ریشه در جنس تیم های شان داشت. روند ناموفق این دو تیم در یکی ، دو سال گذشته به شدت به چشم آمده بود.»

تیم های بزرگی که حالا زودتر از ایران از جام کنار رفته اند و خیال هواداران شان را راحت کرده اند. به نظر می رسد دوباره افسون آمریکای جنوبی تیم های اروپایی را گرفته است و این جو سنگین ورزشگاه ها علیه اروپایی ها ، بلا سرشان آورده است...

 

4141

 

 

کد N347196

وبگردی