آفتاب

نماینده زخمی شده مجلس پاکستان جان باخت

نماینده زخمی شده مجلس پاکستان جان باخت

اسلام آباد - ایرنا - مسوولان بیمارستانی در پاکستان اعلام کردند : ˈبیگم طاهر آصفˈ نماینده مجلس ملی پاکستان که روزچهارشنبه گذشته درجریان حمله تروریستی مهاجمان ناشناس در شهر ˈلاهورˈ به شدت زخمی شده بود، بامداد جمعه درگذشت.

به گزارش ایرنا، مسوولان بیمارستان ˈشیخ زیدˈ شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان بامداد امروز درگفت وگو با خبرنگاران افزودند: طاهر بیگم که پس حمله وتیراندازی مهاجمان در وضعیت بحرانی به این بیمارستان منتقل شده بود وتحت مراقبت های ویژه از سوی متخصصان و جراحان قرار داشت.

پزشکان پاکستانی در شهر لاهور نیز خاطر نشان کردند : این نماینده مجلس به دلیل شدت جراحات وارده با زندگی و مرگ دست و پنجه نرم می کرد اما وی سرانجام بامداد امروز درگذشت.

مقامات پلیس شهر لاهور پاکستان پیش تر گفتند: بیگم طاهره آصف نماینده حزب ˈجنبش متحده قومیˈ در مجلس ملی پاکستان (دومین حزب عمده در ایالت سند در جنوب این کشور) چهارشنبه گذشته در منطقه ˈاقبال تاونˈ شهر لاهور هدف حمله مهاجمان قرار گرفت.

این مقامات افزودند : تروریست ها با تیراندازی به خودروی این سیاستمدار سبب زخمی شدن وی شده و پس از آن به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت حمله تروریستی علیه این سیاستمدار پاکستانی را به عهده نگرفته است.

ˈالطاف حسینˈ رییس حزب جنبش متحده قومی که در حال حاضر ساکن لندن است ترور طاهره آصف را به شدت محکوم کرد.

مسوولان ارشد حزب متحده قومی (MQM) لحظاتی پس از فوت نماینده حزب متبوعشان در گفت وگو با خبرنگاران در بیمارستان شیخ زید شهر لاهور از دولت ایالت پنجاب و دولت مرکزی (فدرال) اسلام آباد خواستار شناسایی ومجازات عاملان حمله به طاهره آصف شدند.

آنان اعلام کردند : طاهره آصف با توطئه تروریست ها و طرح قتل های هدفمند از سوی این عناصر کشته شده و ما از دولت پاکستان می خواهیم توطئه های افراط گرایان را برملا کند.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که شبه نظامیان طالبان وسایر گروه های افراطی همواره نمایندگان مجالس ملی وایالتی درپاکستان از جمله نمایندگان وابسته به حزب جنبش متحده قومی را در گذشته مورد هدف قرار داده اند.

ˈساجد قریشیˈ نماینده جنبش متحده قومی در مجلس ایالتی سند در جنوب پاکستان 31 خرداد 1392 (21 ژوئن 2013) از سوی شبه نظامیان درشهر بندری ˈکراچیˈ مرکز این ایالت هدف حمله قرارگرفت و کشته شد.

گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) سال گذشته پیش از انتخابات عمومی این کشور اعلام کرده بود که شبه نظامیان این گروه نمایندگان وابسته به جنبش متحده قومی، حزب مردم (حزب حاکم پیشین این کشور) و حزب ملی عوام را به دلیل داشتن افکار سکولار مورد هدف عملیات های انتحاری و ترور قرار می دهند.

آساق ** ا.ر/1859
کد N347134

وبگردی