آفتاب

مادورو ، بایدن را به توهین به دموکراسی ونزوئلا متهم کرد

مادورو ، بایدن را به توهین به دموکراسی ونزوئلا متهم کرد

مادرید- ایرنا- ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا که وی را عامل بروز نا آرامی در این کشور خواند، توهین به دموکراسی ونزوئلا دانست.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، مادورو گفت : جو بایدن به منطقه آمریکای لاتین آمد و در برزیل علیه ونزوئلا سخن گفت.

وی افزود :این یک سو استفاده است زیرا او نباید به یک کشور همجوار ، به یک کشور برادر برود و به دموکراسی ونزوئلا توهین کند.

جو بایدن ، منطقه را درک نمی کند، ونزوئلا را درک نمی کند و هیچوقت درک نخواهد کرد که در اینجا ما مردم آمریکای جنوبی تصمیم گرفتیم که آزاد باشیم .

رئیس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از سیستم آمریکا در مقایسه با دموکراسی مشارکتی و مستقیم سیستم ونزوئلا، با طرح پرسشی ادامه داد :چه بر سر آمریکا می آمد اگر همانند ونزوئلا 64 درصد درآمد ملی را صرف آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان ، تغذیه و مسکن مردم می کرد ؟چه بر سر آمریکا می آمد اگر مردم آن کشور خواهان دموکراسی اقتصادی واقعی بودند ؟.

وی همچنین به حمایت اعضای اجلاس جی 77 + چین که در بولیوی شد، از ونزوئلا اشاره کرد و گفت که جناح های راستگرای بین المللی قصد بی ثباتی انقلاب بولیواری را دارند .

مادورو رسانه های مطبوعاتی بین المللی را متهم به اقدامات بی ارزش علیه ونزوئلا که از سوی مقامات بلند پایه سیاسی آمریکا رهبری می شود، کرد .

واکنش مادورو پس از آن بود که بایدن در برزیل و پس از دیداری که با ˈدیلما روسفˈ رئیس جمهوری این کشور داشت، گفته بود که کاخ سفید ابراز امیدواری می کند که ˈدموکراسی بیشتریˈ در ونزوئلا وجود داشته باشد.

وی همچنین گفته بود که دولت آمریکا علاقه مند است که حقوق بشر در ونزوئلا تضمین شود.

اروپام **1234** 1917
کد N347124

وبگردی