آفتاب
رئیس قوه قضائیه در یک برنامه زنده تلویزیونی:

سیاسی دانستن اعدام مه‌آفرید، ظالمانه است/نگفته‌ام به زور می‌شود کسی را به بهشت برد

سیاسی دانستن اعدام مه‌آفرید، ظالمانه است/نگفته‌ام به زور می‌شود کسی را به بهشت برد

رئیس قوه قضائیه گفت: افراد غیر وارد که سررشته‌ای در امور حقوقی ندارند می‌گویند اعدام مجرم پرونده فساد سه هزار میلیاردی، کاری سیاسی بود و این یک نسبت ظالمانه درباره قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله آملی لاریجانی که در آستانه هفته قوه قضائیه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما سخن می‌گفت، درباره رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهار کرد: قوه قضائیه در این پرنده (فساد سه هزار میلیاردی) کار بسیار سنگینی انجام داد و رسیدگی به این پرونده یکی از افتخارات دستگاه قضاست.

وی با اشاره به اقدامات پیچیده مجرم این پرونده و تلاش‌های دستگاه قضایی برای پیدا کردن ردپاهای امحا شده گفت: اقدامات کارشناسی زیادی برای پیدا کردن ردپاها و استیفای اموال صورت گرفت و کار بسیار بزرگی در این پرونده انجام شد ولی وقتی مجرم اعدام شد، ناله عده‌ای بلند شد و افراد غیرواردی که سررشته‌ای در امور حقوقی ندارند گفتند کار قوه قضائیه سیاسی بوده است که این حرف‌ها نسبت به قوه قضائیه، ظالمانه است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی، مجری برنامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت که "شما گفته‌اید به زور می‌شود مردم را به بهشت برد" و آملی لاریجانی نیز در واکنش به این صحبت مجری، اظهار کرد: اگر می‌شد این کار را کرد، خوب بود ولی نمی‌شود. من چنین سخنی نگفته‌ام.

وی ادامه داد: البته این بحث، حقوقی است و به دستگاه قضا نیز مربوط می‌شود زیرا معمولا در رابطه با موضوع برخورد با بی‌حجابی و مظاهر فساد چنین بحثی مطرح می‌شود ولی متاسفانه بصورت فنی و حقوقی مطرح نمی‌شود و جنبه سیاسی دارد.

رئیس قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: در عین حال که درست است که بهشت اجباری نیست، این مطلب صحیح است که دولت به معنای اعم یعنی حکومت در مساله برخورد با تجاوز به حقوق دیگران و ترویج فساد، وظیفه دارد.

ادامه دارد...

کد N347118

وبگردی