آفتاب

طالبان 37 تانکر سوخت ناتو را به آتش کشید

طالبان 37 تانکر سوخت ناتو را به آتش کشید

شبه نظامیان طالبان در حمله امروز خود به یک پایگاه پشتیبانی نظامیان ناتو در شرق افغانستان 37 تانکر سوخت را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، پایگاه پشتیبانی نظامیان ناتو در شرق افغانستان صبح امروز هدف حملات گسترده شبه نظامیان طالبان قرار گرفت. در این حمله که با گلوله باران، شلیک موشک آر. پی. جی و انفجار انتحاری توسط شبه نظامیان همراه بود دست کم 37 تانکر سوخت ناتو طعمه حریق شد.

به گفته مقامات افغان دست کم 4 عامل انتحاری در این حمله که به پایگاهی در شرق ولایت ننگرهار واقع در نزدیکی مرز پاکستان رخ داد، شرکت داشتند. بر این اساس هدف اصلی از این حمله نابود کردن کاروان تانکرهای سوخت ناتو بود که آماده حرکت از این پایگاه بودند.

به گفته "احمد ضیا عبدلزی" سخنگوی والی ننگرهار از بین چهار عامل انتحاری، سه نفر پیش از منفجر کردن بمب همراه خود هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفته است اما نفر چهارم موفق شده با منفجر کردن جلیقه انفجاری اش دهها تانکر را به آتش کشیده است.

وی با تایید این که 37 تانکر در این حمله منهدم شده از مجروح شدن یک راننده افغان در این انفجار خبر داد. این کاروان سوخت به تازگی از شهر کراچی پاکستان وارد افغانستان شده و حامل سوخت مورد نیاز نظامیان موسوم به نیروهای کمک به امنیت افغانستان (ایساف) بود.

کد N346841

وبگردی