آفتاب
روزنامه الصباح/

13 گروه تروریستی در کنار داعش علیه عراق می جنگند

13 گروه تروریستی در کنار داعش علیه عراق می جنگند

تهران - ایرنا- روزنامه الصباح چاپ عراق به نقل از منابع آگاه نوشت: در بحران امنیتی اخیر عراق، 13 گروه تروریستی در کنار تروریست های ˈداعشˈ درحال نبرد با ارتش این کشور هستند.

به گزارش ایرنا، الصباح افزود: در نشستی که اخیرا از سوی گروه های تروریستی در یکی از کشورهای همسایه یعنی اردن، دو روز قبل از حمله تروریستی به استان نینوا برگزارشد، این گروه ها در باره مباح بودن کشتار مردم بیگاه عراق و سرنگونی دولت این کشور توافق کردند.

به گفته این منابع، حاضران در این نشست به نمایندگی از این 13 گروه ، با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، برای حلمه به شهرهای عراق بیعت کردند.

منابع یاد شده، از حزب بعث شاخه عزت الدوری، جنبش نقشبندی، جیش المجاهدین، گردان های انقلاب العشرین، الجیش الاسلامی، قاعده الجهاد، جیش الطائفه المنصوره، گردان های انصارالتوحید، جیش انصار السنه، گردان های الغرباء، گردان های الاهوال، انصار الاسلام و گردان المختار به عنوان این 13 گروه نام بردند.

در این نشست، شماری از رهبران اعتصاب های اخیر استان های الانبار، صلاح الدین، کرکوک، نینوا و برخی رهبران حزب بعث و یک هماهنگ کننده قطری نیز حضور داشتند که منجر به تشکیل پیمانی موسوم به پیمان البغدادی شد.

این منابع همچنین خاطرنشان کردند که شمارپیکارجویان این گروهها با احتساب جنایتکاران داعش به 30 هزار نفر می رسد و این تعداد غیر از تروریست های داعش است که در مناطق مختلف سوریه در الرقه، الحسکه و دیرالزور مستقر می باشند.

منابع یاد شده همچنین خاطرنشان کردند که دو کشور عضو شورای همکاری یعنی قطر و عربستان سعودی، یک و نیم میلیارد دلار برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی به این گروه ها کمک مالی کرده اند.

**مترجمام**1480**1770
کد N346815

وبگردی