آفتاب

23 تروریست در حملات ارتش پاکستان کشته شدند

23 تروریست در حملات ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان پنج شنبه اعلام کرد: تداوم عملیات نظامی و حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت 23 تروریست طالبان و ازبک شد.

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عملیات گسترده نظامی ارتش علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی عمدتا ازبک امروز نیز در بخش های مختلف وزیرستان شمالی ادامه داشته و جنگنده های ارتش مخفیگاه شبه نظامیان را بمباران کرد.

در بیانیه آمده: حملات هوایی ارتش به مرکز اصلی تروریست ها در بخش ˈزرتانگیˈ باعث هلاکت 15 شبه نظامی شده و در حمله ای جداگانه هشت تروریست وابسته به شبه نظامیان ازبک نیز در شهر ˈمیرعلیˈ در حین جاسازی بمب کناره جاده ای بدست نیروهای امنیتی شناسایی شده و در تبادل آتش به هلاکت رسیدند.

ارتش پاکستان گفت: نیروهای امنیتی از زمین و هوا مواضع تروریست ها را به طور کامل رصد و تحت محاصره در آورده و تلاش شبه نظامیان برای متواری شدن از منطقه با شکست همراه بوده است.

مقامات نظامی پاکستان پیش تر گفتند: در حملات گسترده نیروهای پاکستان در چهار روز گذشته در بخش های مختلف وزیرستان شمالی بیش از 200 تروریست از جمله شبه نظامیان خارجی کشته شدند.

رسانه های پاکستانی نوشتند: حمله اخیر تروریست ها از جمله اعضای گروه غیرقانونی جنبش ازبکستان متشکل از شبه نظامیان خارجی به فرودگاه کراچی سبب شد تا فرصت باقی مانده جهت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان ازبین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت وگوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان گرفتند.

عملیات نظامی نیروهای پاکستانی علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی درحالی ادامه پیدا می کند که درحال حاضر هزاران نفر از ساکنان محلی در وزیرستان شمالی جهت درامان ماندن از این عملیات ها به بخش های مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نقل مکان کرده اند.

مقامات دولت ایالتی و ارتش پاکستان مراکز ویژه ای جهت ثبت ساکنان خارج شده از وزیرستان شمالی ایجاد کرده و نیازهای اولیه انان شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو مهیا شده است.

اردوگاه های مختلفی نیز جهت اسکان ساکنان محلی وزیرستان شمالی در بخش های مختلف ایالت خیبرپختونخوا برپا شده است.

آساق**ط*ا.ر*1392
کد N346779

وبگردی