آفتاب

درگیری میان نیروهای دولت و جدایی طلبان شرق اوکراین ادامه دارد

درگیری میان نیروهای دولت و جدایی طلبان شرق اوکراین ادامه دارد

منابع ارتش اوکراین گفتند: نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان حامی روسیه امروز (پنجشنبه)به شدت درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز این منابع گفتند گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که چند فروند تانک در هر دو طرف درگیر مستقر شده اما این مسئله فورا تایید نشده است.

یکی از منابع ارتش گفت: این درگیری شدید حدود ساعت چهار صبح به وقت محلی در نزدیکی شهر کراسنی لیمان در استان دونتسک آغاز شده که این منطقه از اوایل ماه جاری میلادی تحت کنترل دولت بوده و جدایی طلبان در این منطقه تلاش کردند تا از صف‌های نیروهای دولت عبور کنند.

یکی از تحلیلگران نظامی که منابع بسیار خوبی در ارتش اوکراین دارد، گفت: این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که جدایی طلبان درخواست پایین گذاشتن سلاح‌های خود در راستای برنامه صلح اعلام شده از سوی پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین را رد کردند.

این منبع نظامی گفت: 4000 جدایی طلب در این درگیری حضور دارند و وسایل نقلیه زرهی و همچنین چند فروند تانک از سوی هر دو طرف استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای دولت گفت: عملیات ضد تروریستی ادامه دارد. اگر 4000 جدایی طلب در این درگیری شرکت دارند پس 4000 تابوت نیز وجود خواهد داشت.

در همین حال عملیات نظامی شدیدی نیز در شهر آرتموفسک روستای زاکاتنوی، شهر سورسک و حومه آرتموفسک در استان دونتسک صورت گرفته است. شبه نظامیان نیز در پاسخ تیراندازی کردند.

یکی از شبه نظامیان محلی گفت: درگیری شدید در جریان است و ارتش اوکراین از سخت افزارهای نظامی سنگین در این درگیری استفاده می‌کند.

به گفته این شبه نظامی محلی، یک جنگنده بمب افکن Su-25 که علیه شهر سورسک حملات هوایی انجام داده توسط شبه نظامیان هدف گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N346722

وبگردی