آفتاب

وزیرکشورایتالیا ازپیوستن 30 ایتالیایی به تروریست ها در سوریه خبرداد

وزیرکشورایتالیا ازپیوستن 30 ایتالیایی به تروریست ها در سوریه خبرداد

رم - ایرنا - ˈآنجلینو الفانوˈ وزیر کشور ایتالیا هشدار داد که 30 ایتالیایی برای جنگ در کنار مبارزان ضد دولتی (تروریست ها) به سوریه سفر کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور ایتالیا در نشستی در مجلس نمایندگان این کشور اظهار داشت که تاکنون 30 ایتالیایی برای ملحق شدن به مبارزان ضد دولتی (تروریست) به سوریه رفته که از این تعداد هشت تن نیز جان خود را از دست داده اند.

آلفانو همچنین ضمن تاکید بر اینکه این پدیده به دقت از سوی نیروهای پلیس دنبال می شود افزود: تهدید موسوم به ˈمبارزان خارجیˈ از مدت هاست که مورد توجه سرویس های اطلاعاتی قرار دارد. افرادی که از ایتالیا به سوی میدان های جنگ مانند سوریه حرکت می کنند، در زمینه تسلیحاتی تجربه کسب کرده و تندروتر و رادیکالی تر می شوند و پس از بازگشت به کشور به تبلیغات و طراحی سوء قصد می پردازند.

به عقیده ˈیوروپولˈ (پلیس اتحادیه اروپا) حدود 2300 جوان افراط گرای اسلامی از کشورهای اتحادیه اروپا، برای جنگ به سوریه رفته اند.

الفانو گفت: دولت ایتالیا به دقت درحال دنبال کردن بازگشت این جنگجویان از سوریه به اتحادیه اروپاست. اکثر این افراد از استان های شمالی ˈلومباردیاˈ و ˈامیلیا رومانیاˈ عازم سوریه شده اند و سعی می کنند با تبلیغات افراد آسیب پذیرتر را جذب کنند.

وی افزود: ایتالیا پیشنهاد کرده یک تیم چند ملیتی برای مبارزه با این پدیده تشکیل شود و نیز پیشنهاد ایجاد گروه کاری ثابت تحقیقاتی را به اتحادیه اروپا ارایه کرده است.

اروپام ** 2171//1770
کد N346714

وبگردی