آفتاب
ویرنجوریت:

گسترش روابط اندونزی با ایران به منظور تبادل دانش تولید برق/نیاز اندونزی به توانمندی استان مرکزی

گسترش روابط اندونزی با ایران به منظور تبادل دانش تولید برق/نیاز اندونزی به توانمندی استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: سفیر اندونزی در ایران با اشاره به گسترش روابط اقتصادی با ایران به منظور تبادل دانش تولید برق گفت: امروز اندونزی به لحاظ عدم توانایی در تامین برق مورد نیاز خود، به این توانمندی استان مرکزی در بخش انرژی برق نیازمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، دیان ویرنجوریت صبح پنج شنبه با بیان این مطلب در نشست با فعالیت اقتصادی استان مرکزی افزود:  کشور اندونزی به  برق آسان و تکنولوژی پیشرفته صنعت برق نیازمند است و در تلاش است تا این دانش را بدور از هر گونه حواشی سیاسی از این کشور به اندونزی منتقل کند.

وی ادامه داد: کشور اندونزی در پی توسعه صادرات دو کشور است و تلاش خواهیم کرد تا با توجه به توانمندیهای صنعت دو کشور زمینه توسعه روابط تجاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی درادامه از توانمندیهای استان مرکزی در حوزه صنعت تولید برق و وجود نیروگاه بزرگ شازند به عنوان یک امتیاز در توسعه روابط اقتصادی با اندونزی برشمرد و گفت: برق مورد نیاز کشور اندونزی امروز توسط کشورهای غربی تامین می شود و امکان انتقال تکنولوژی در اندونزی وجود ندارد.

گسترش روابط اقتصادی با ایران به منظور تبادل دانش تولید برق

سفیر اندونزی قیمت های سرسام آور برق تامین شده در اندونزی توسط کشورهای غربی، شروط سخت کشورها و ...از جمله مشکلات پیش روی اندونزی در حوزه تامین برق دانست گفت: گسترش روابط اقتصادی با ایران به منظور تبادل دانش تولید برق و خودکفایی اندونزی در تامین برق مورد نیازش از اولویت های کاری این سفارت خانه است.

ویرنجوریت استان مرکزی را استانی توانمند و قوی در زمینه زیرساختهای صنعتی و تکنولوژی صنعتی دانست و گفت: من به عنوان سفیر اندونزی در ایران با توجه به شناخت توانمندیهای صنعتی استان مرکزی تقویت روابط اقتصادی استان مرکزی و کشور اندونزی را به جد دنبال خواهم کرد.

وی در ادامه از شهر اراک به عنوان یک قطب صنعتی در کشور یاد کرد و افزود: اراک یکی از قطبهای صنعتی بزرگ کشور است که صنایع بزرگ و توانمندی را در حوزه انرژی و نفت در خود جای داده و باید از این فرصت ها به عنوان مزیتی در جهت توسعه روابط دو کشور ایران و اندونزی بهره جست.

ویرنجوریت با اشاره به استقرار پالایشگاه شازند در استان مرکزی گفت: این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه های کشور است که می تواند نیاز اندونزی را در حوزه تامین قیرصنعتی تامین کند.

سفیر اندونزی در ادامه با اشاره به توانمندی اندونزی در تولید نفت روغن بیان داشت: این کشور می تواند نیاز ایران را در بخش تایر در صنعت خودرو سازی تامین کند.

دیان ویرنجوریت یادآور شد: همچنین این کشور توانایی رفع نیاز استان در زمینه تامین کاغذ کپی را دارا می باشد.

تجار اندونزی علاقمند به بازار ایران اند

سفیر کشور اندونزی در ادامه از علاقه تجار کشورش به بازار ایران خبر داد و گفت: اعمال تحریم های بین المللی در سالهای اخیر راه ارتباط و تعامل دو سویه تجار دو کشور را محدود کرده و امیدواریم با برداشته شدن این تحریمها شاهد توسعه روابط اقتصادی ایران و اندونزی باشیم.

دیان ویرنجوریت با اظهار تاسف از عدم شناخت کشورهای مختلف جهان از کشور اندونزی گفت: متاسفانه کشور اندونزی آنطور که باید و شاید در بین مردم دیگر کشورها شناخته شده نیست این در حالیست که تمامی محصولات تولیدی این کشور با نام مالزی در کشور ایران در حال فروش است.

وی تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی ایران و اندونزی نیازمند تعهد و کار خیلی سخت است که باید از سوی سفیران و رایزنان دو کشور صورت بگیرد.

ایرانیان به رهبری خمینی(ره) افتخار کنند

سفیر کشور اندونزی درایران در ادامه از سفر خود به شهرستان خمین و بازدید از بیت قدیمی امام راحل در این شهر به عنوان بهترین برنامه سفر دو روزه خود به استان مرکزی یاد کرد و گفت: در بازدید از این خانه متوجه سادگی و فروتنی امام خمینی شدم.

دیان ویرنجوریتادامه داد: سادگی این بیت بیانگر آن است که دین اسلام دینی سادگی و فروتنی است.

جاده ابریشم باید دوباره فعال شود

استاندار مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری ایران و اندونزی گفت: مسئولین دو کشور دوست و برادر ایران و اندونزی باید با توجه به توانمندیهای صنعتی و کشاورزی خود بستر گستر روابط اقتصادی دو کشور را فراهم کنند.

محمد حسین مقیمی افزود: استان مرکزی از جمله استانهای صنعتی و کشاورزی ایران است که از توانمندیهای صنعتی فراوانی در بخشهای مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد : استان مرکزی با 12 شهرستان، 32 شهر و 753 روستا جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر را در خود جای داده است.

استاندار استان مرکزی با اشاره به بیش از 2 هزار  و 900 واحد صنعتی در استان مرکزی به عنوان یکی از 5 قطب صنعتی کشور گفت: بیش از 4 هزار تا 5 هزار کارگر در صنایع استان مرکزی اعم از کارخانجات سیمان، ماشین سازی، هپکو، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع غذایی، صنای ع تبدیلی ، نساجی، سنک، سرب و..... فعال اند.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای دانشگاهی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 92 واحد دانشگاهی استان مرکزی 23 هزار دانشجو را در خود جای داده اند.

استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به توانمندی استان مرکزی در زمینه تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری، قیرصنعتی، تولید قطعات صنعتی، قطعات خودرو و ... امادگی همکاری لازم با کشور اندونزی را در زمینه تامین نیازمندیهایش داراست.

مقیمی با اشاره به حجم تبادلات تجاری ایران و اندونزی گفت: در حالی که استان مرکزی تنها یک میلیون دلار واردات از کشور اندونزی در سال گذشته داشته اند متاسفانه اندونزی نیز واردات قبل توجهی از ایران نداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری میان استان مرکزی و اندونزی گفت: ماهیت تجاری جاده ابریشم باید همچون گذشته احیا شود تابستر لازم برای مسافرت تجار در این مسیر فراهم شود.
 

کد N346698

وبگردی