آفتاب
عبدالله عبدالله:

همکاری با کمیسیون انتخابات افغانستان را متوقف می کنیم

همکاری با کمیسیون انتخابات افغانستان را متوقف می کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با متهم کردن کمیسیون مستقل انتخابات این کشور به انجام تقلب گسترده به نفع رقیب خود، از توقف همکاری ستاد خود با کمیسیون انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "عبدالله عبدالله" نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات این کشور خواست شمارش آرای انتخاباتی را متوقف کند. وی با اعلام این مطلب گفت: ما همکاری با کمیسیون انتخابات را به حالت تعلیق درآورده و از ناظران خود خواسته ایم دفاتر شمارش آرا را ترک کنند.

وزیر خارجه پیشین افغانستان این کمیسیون را متهم کرد که در خواندن آرای انتخاباتی به نفع رقیب وی "اشرف غنی احمدزی" تقلب مهندسی شده انجام می دهد. وی تقلب انجام گرفته در کمیسیون انتخابات را بسیار گسترده خواند و گفت رقم 7 میلیون شرکت کننده در انتخابات دور دوم که از سوی این کمیسیون اعلام شده صحت ندارد.

این در حالی است که سازمان ملل از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواسته است در مورد تخلفات و شکایات انتخاباتی خویشتنداری کنند. این سازمان همچنین از کمیسیون انتخابات خواسته با صرف زمان کافی به شکایات رسیدگی کرده و نتیجه را اعلام کند.

قرار است نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در روز دوم جولای (یازدهم تیر) اعلام شود. گفتنی است عبدالله در دور نخست این انتخابات 45 درصد آرا (در مقابل 31.6 درصد آرای اشرف غنی احمدزی) از آن خود کرده بود.

کد N346677

وبگردی