آفتاب
لاوروف:

برقراری آتش بس در شرق اوکراین کافی نیست

برقراری آتش بس در شرق اوکراین کافی نیست

وزیر خارجه روسیه با ناکافی دانستن اعلام آتش بس یکجانبه توسط دولت اوکراین در شرق این کشور، خواستار انجام مذاکرات صلح با مخالفان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه با بیان این که اعلام آتش بس یکجانبه در شرق اوکراین از سوی دولت این کشور کافی نیست تاکید کرد: انتظار ما برقراری یک آتش بس همه جانبه و نه یک آتش بس موقت است.

وی در گفتگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت "پترو پوروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین باید مذاکراتی با گروه های مخالف برای پایان دادن به اختلافات برگزار کند و نباید تنها خواهان تسلیم شدن آنها شود. به گفته لاوروف رئیس جمهوری اوکراین بیش از این ها به مسکو قول داده است.

این در حالی است که مخالفان مسلح دولت اوکراین پیشنهاد پوروشنکو برای زمین گذاشتن سلاح هایشان را رد کرده اند. "دنیس پوشیلین" رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین این پیشنهاد را بی معنا خواند و گفت این تلاش عوامفریبانه دیگری از سوی پوروشنکو است.

از سوی دیگر ناظران سازمان ملل شبه نظامیان جدایی طلب را به ارتکاب جنایات جنگی در مناطق دونتسک و لوهانسک متهم کردند. بر اساس گزارشی که روز گذشته از سوی ناظران حقوق بشر سازمان ملل منتشر شد افراد مسلح در این مناطق با شکنجه و کشتار و نیز ربودن و دستگیری افراد وابسته به دولت اوکراین، فضای رعب و وحشت ایجاد کرده اند.

کد N346601

وبگردی