آفتاب

حق شناس: مذاکرات وین به نتیجه مثبتی می رسد

حق شناس: مذاکرات وین به نتیجه مثبتی می رسد

تهران - ایرنا- رییس جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه مذاکرات گروه 1+5 تا پایان تیرماه به نتیجه مثبت خواهد رسید، گفت: تاکنون یک صفحه ونیم از متن پیش نویس سند این توافق جامع بین المللی تنظیم شده و مابقی آن نیز تا پایان مهلت باقی مانده مذاکرات تهیه خواهد شد.

« محمدجواد حق شناس» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: نشست های دوجانبه ای که پیش از مذاکرات وین، بین ایران و برخی اعضای 1+5 از جمله آمریکا در ژنو و تهران انجام شد، مقدمه مثبت و تاثیرگذاری برای آغاز تدوین پیش نویس این سند بوده است.

وی به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در بازه زمانی تعیین شده در شش ماهه اول توافق اولیه را خواسته طرفین مذاکره کننده (ایران و گروه 1+5) دانست و گفت: هر دوطرف مذاکره کننده با اراده وعزم جدی، پیگیر نتیجه توافقات بین المللی این مذاکرات هستند.

وی با تاکید براینکه فرصت زمانی زیادی برای مذاکرات وجود ندارد، افزود: مذاکره کنندگان براساس توافق انجام شده، نتیجه را در فرصت باقی مانده دنبال کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه مذاکرات وین از جنبه های حقوقی و فنی و ابعاد سیاسی واقتصادی بسیاری در حوزه بین المللی برخوردار است، تصریح کرد: اگر این گفت وگوها با استحکام، آرامش و منطق مشخصی که براساس راهبرد برد- برد تعریف شده پیش رود، طبیعی است می تواند در برگیرنده نفع طرفین باشد.

وی امکان تمدید مدت زمان مذاکرات با توافق طرفین را رد نکرد و گفت: روند مذاکرات نشان می دهد در صورتی هم که زمان مذاکرات 1+5 در وین تمدید شود تا شهریورماه این توافقات 1+5 به نتیجه خواهد رسید.

حق شناس تاکید کرد: با وجود مشکلات و سوء تفاهم هایی که در موضوع هسته ای در 12 سال گذشته با غرب وجود داشته است و نیز فراز و فرودهای بجا مانده ازدولت دهم، نباید انتظار داشته باشیم مذاکرات در فرصت کوتاه به نتیجه دلخواه برسد .

سیام/(4) 9136**1572
کد N346589

وبگردی