آفتاب
منابع نظامی اوکراین:

درگیری های سنگینی میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان جریان دارد

درگیری های سنگینی میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان جریان دارد

تهران - ایرنا - منابع نظامی ارتش اوکراین اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور شبه نظامیان جدایی طلب روز پنجشنبه در مناطق شرقی اوکراین به شدت درگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، این منابع خاطر نشان کردند که گزارش هایی مخابره شده مبنی بر اینکه تانک ها از سوی هر دو طرف درگیر مستقر شده اند، اما نمی توان به سرعت این گزارش ها را تایید کرد.

یک منبع ارتش اوکراین اعلام کرد که درگیری های سنگینی در نزدیکی منطقه ˈکراسنی لیمانˈ که از اوایل ماه جاری میلادی تحت کنترل نیروهای دولتی بوده، رخ داده است، ولی اکنون شبه نظامیان جدایی طلب در این منطقه به نظر می رسد تلاش می کنند تا موانع ایجاد شده توسط نیروهای دولتی اوکراین را از میان بردارند.

این منبع ارتش اوکراین گفت: درگیری های سنگینی در این منطقه در جریان است.

ˈدیمیترو تیمچوکˈ تحلیل گر امور نظامی که منابع نزدیکی در ارتش دارد، نیز جداگانه اعلام کرد که این درگیری ها زمانی آغاز شد که جدایی طلبان درخواست ها برای کنار گذاشتن سلاح هایشان در راستای طرح صلح پیشنهادی از سوی رییس جمهوری اوکراین را نپذیرفته اند.

این منبع نظامی تصریح کرد که بیش از چهار هزار مبارز جدایی طلب ممکن است در این درگیری ها حضور داشته باشند و این احتمال نیز می رود که خودروهای نظامی از جمله تانک ها نیز توسط هر دو طرف درگیر مورد استفاده قرار گرفته باشد.

یک سخنگوی نیروهای دولتی اوکراین نیز گفت: عملیات ضد تروریستی در شرق کشور همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی در این رابطه که حدود چهار هزار جدایی طلب ممکن است در این درگیری ها حضور داشته باشند یا خیر، افزود: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، چهار هزار تابوت نیز وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر پایگاه خبری ˈصدای روسیهˈ گزارش داد: وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که این کشور تحریم هایی را علیه 50 مقام روس و 11 شرکت را به دلیل اوضاع اوکراین اعمال کرده است. در میان مقاماتی که تحت این تحریم ها قرار گرفته اند می تواند به ˈدیمیتری روگوزینˈ معاون نخست وزیر روسیه، ˈوالنتینا ماتوینکوˈ رییس شورای فدراسیون روسیه و ˈسرگئی ناریشکیتنˈ رییس ˈدوماˈ (مجلس روسیه) اشاره کرد.

در تاریخ 21 مه ˈجولی بیشاپˈ وزیر خارجه استرالیا اعلام تشدید تحریم ها علیه 38 فرد و 11 شرکت از روسیه و اوکراین را اعلام کرد. در تاریخ 19 مارس نیز استرالیا تدابیر تنبیهی مشابه ای را علیه 12 شهروند روسیه و اوکراین به دلیل ایفای نقش در بحران در اوکراین اعمال کرد.

وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که تحریم های جدید بر حمایت این کشور از تمامیت ارضی اوکراین تاکید می کند.

دولت استرالیا گفته است که بار دیگر از روسیه می خواهد که به تعهداتش در قبال بحران های مختلف از جمله اوکراین عمل کند.

یک منبع وزارت خارجه استرالیا به خبرگزاری ˈایتارتاسˈ گفت که لیست افراد تحریمی که از ورود به استرالیا منع شده اند، منتشر نخواهد شد و ممکن است این لیست بعدها منتشر شود.

رسانام**9234**1651
کد N346419

وبگردی