آفتاب

آغاز دیدار ظریف و اشتون در وین/ شروع نگارش متن توافق، به این معنا نیست که به تفاهم رسیده‌ایم

آغاز دیدار ظریف و اشتون در وین/ شروع نگارش متن توافق، به این معنا نیست که به تفاهم رسیده‌ایم

تسنیم نوشت:

دیدار دوجانبه وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین لحظاتی پیش آغاز شد.

دیدار دوجانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در وین پایتخت کشور اتریش آغاز شد.

مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران از روز دوشنبه با نهار کاری ظریف و اشتون در وین آغاز شده و تا به امروز نیز در جریان است.

وزیر خارجه ایران شب گذشته در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ که در وین در جریان است گفت که از روز چهارشنبه نگارش متن توافق تقریبا شروع شده است.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: (Joint comprehensive plan of action) «برنامه جامع اقدام مشترک»، این اسم توافقنامه هست که تا کنون درباره آن توافق شده است که البته آغاز نگارش توافق به مفهوم تفاهم در همینه زمینه‌ها نیست.

وزىر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: بحث‌ها بسیار سخت هستند بعضى مواضعى که توسط ۱+۵ گرفته مى‌شود کاملا غیرقابل قبول است و امیدواریم با واقع بینى کار را به پیش ببرند.

وى افزود که از روز چهارشنبه تقریبا نگارش متن توافق با مقدارى کندى آغاز شده است البته این به این معنا نیست که درباره مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم و هنوز اختلافات بسیار اساسى است.

ظریف ادامه داد که قید تقریبا یعنى اینکه از کلمه اول شروع کنند. از بعضى نکاتى که مورد توافق بیشتر است که امکان این است که چند جمله‌اى را روى کاغذ بیاورند شروع می‌‌کنند. بعد به سراغ مواردى می‌رویم که اختلاف نظر بیشتر است.

وزیر خارجه ایران این موضوع را که آیا توافقى درباره مقدمه متن توافق حاصل شده تایید نکرد.

 

23503

کد N346407

وبگردی