آفتاب
پیشنهادهایی برای آخر هفته فرهنگی

تماشای فوتبال و والیبال را این هفته به سینما و تئاتر ترجیح دهید

تماشای فوتبال و والیبال را این هفته به سینما و تئاتر ترجیح دهید

تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل و مسابقه تیم والیبال ایران با ایتالیا در لیگ جهانی والیبال از جمله پیشنهادهای پایانی هفته جاری هستند که علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر نیز می‌توانند این پیشنهادها را در برنامه ریزی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، باز هم یک آخر هفته دیگر و پیشنهادهای رنگارنگی که گروه فرهنگ و هنر از سینما، تئاتر، تلویزیون، هنرهای تجسمی و موسیقی برای شما در نظر گرفته است. هرچند این روزها تب مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل داغ داغ است و همه مردم دوست دارند تا بعد از ظهرها هرکجای شهر باشند خود را به خانه رسانده و بازی های جذاب این مسابقات را تماشا کنند، اما بد نیست که در فرصت هایی که پیدا می کنند، سری به مراکز فرهنگی و هنری زده و در کنار یک آخر هفته پر از هیجان فوتبالی، کمی هم ذوق هنری خود را تقویت کنند.

هرچند هفته های گذشته اولین پیشنهاد ما تماشای فیلم های سینمایی بود، اما این هفته چه چیز می تواند جذاب تر از آن بشود وقتی که بدانید پنجشنبه و جمعه این هفته چه تیم هایی قرار است به میدان رفته و با هم مسابقه بدهند. شاید با دانستن برنامه فوتبال جام جهانی در آخر هفته بتوانید برنامه ریزی دقیق تری برای زمان خود داشته باشید.

ویوا فوتبال

شبکه سوم سیما، تمام مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل را زنده پخش می کند. برنامه مسابقات فوتبال در روز های پنجشنبه و جمعه 29 و 30 خردادماه به شرح ذیل است:

پنجشنبه 29 خرداد ماه: گروه C: ساعت 20:30 کلمبیا در ورزشگاه ناسیونال در شهر برازیلیا به مصاف ساحل عاج می رود. در گروه D : اروگوئه و انگلستان در ورزشگاه دی سائوپائولو در شهر سائوپائولو ساعت 23:30 با هم مسابقه می دهند. همچنین در گروه A نیز 2 تیم کامرون و کرواسی ساعت 2:30  بامداد در ورزشگاه آمازود در شهر مانائوس با هم مسابقه می دهند.

جمعه 30 خردادماه: گروه D: دیدار ایتالیا و کاستاریکا در شهر رسیف و در ورزشگاه پرنامبوکو ساعت 20:30 پخش می شود. همچنین سوئیس و فرانسه در گروه E ساعت 23:30 در ورزشگا فونته نووا در شهر سالوادور به مصاف هم می روند. آخرین بازی این شب در گروه C و بین دو تیم ژاپن و یونان ساعت 2:30 در ورزشگاه داس دوناس شهر ناتال برگزار می شود.

این روزها تنها فوتبال جذابیت ندارد، بلکه مسابقات جام جهانی والیبال نیز برگزار می شود. یکی از جذاب ترین مسابقات والیبال روز جمعه 31 خردادماه ساعت 18:30 بین 2 تیم ایران و ایتالیا برگزار می شود که شبکه سوم سیما این مسابقات را به صورت زنده پخش می کند.

 

با یک دربست به آزادی بروید

از فوتبال که فاصله بگیریم و سری به سینما بزنیم، این روزها فیلم سینمایی «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی روی پرده سینما رفته است.

«دربست آزادی» عنوان تازه ترین فیلم مهرشاد کارخانی است که از حضور در بخش اصلی مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر جاماند و در بخش تازه نوعی تجربه اکران شد. این فیلم تازه ‌ترین ساخته کارخانی بعد از فیلم «اکباتان» است.

یکی از بازیگرانی که در فیلم «دربست آزادی» ایفای نقش کرده است دختر علی پروین چهره شناخته شده فوتبال کشور است که این مربی با سابقه برای اکران این فیلم در جشنواره سی و دوم فجر حاضر بود. در خلاصه داستان «دربست آزادی» آمده است: 2 جوان یک روز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلب‌شان اقدام کنند که ...

در این فیلم امید علومی، حسام شجاعی، سحر قریشی، سروش صحت، لادن پروین، مانی حیدری، کرامت رودساز، ذبیح افشار با حضور شهره قمر و با هنرمندی رضا ناجی به ایفای نقش می پردازند.

«یار مست» را ببینید

سالار عقیلی پنجشنبه 29 خردادماه در 2 سانس 18:30 و 21:30 کنسرت موسیقی «یار مست» را در مرکز همایش های برج میلاد اجرا می کند. این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار 29 خردادماه ساعت 18:30 و 21:30 توسط گروه موسیقی «سور» شامل مجید مولانیا: نوازنده تار و آهنگساز، سالار عقیلی: خواننده، جمشید صفر زاده: سنتور، حمید قنبری: سازهای كوبه‌ای، علیرضا دریایی: كمانچه، بهزاد حسن زاده: كمانچه، صابر سوری: عود، امین دادوری: سازهای كوبه‌ای، مهدی بصیرت منش: قیچک بم به همراه نوازندگان مهمان همچون مهرداد ناصحی: قیچک آلتو، سیاوش اسماعیلی: تار و درشن آنند: تبلا، در مركز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

آخرین پیشنهاد این هفته نمایش «آخرین نامه»

مهرداد کوروش نیا این روزها نمایش «آخرین نامه» را در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه برده است. این نمایش هر روز ساعت 19 اجرا می شود که البته آخرین اجرای آن روز جمعه 30 خردادماه است. در این نمایش بازیگرانی چون نوید محمدزاده، میثم نوروزی و پوریا رحیمی سام حضور دارند. طراحی صحنه و لباس این نمایش برعهده آروند دشت آرای است. همچنین مشاور نویسنده فارس باقری، مشاور کارگردان محمد کوروش نیا، طراح گرافیک آرمان کوچکی و آهنگساز این نمایش علی شهبازی است.

کد N346399

وبگردی