آفتاب

تحرکات جدید داعش؛ آزادسازی تلعفر/ درگیری سنگین در پالایشگاه بیجی

تحرکات جدید داعش؛ آزادسازی تلعفر/ درگیری سنگین در پالایشگاه بیجی

نیروهای ارتش عراق در تازه ترین حملات خود به تروریست های داعش، در مناطق مختلف با آنها درگیر شدند و بخش اعظم شهر تلعفر را به تصرف خود درآوردند، همچنین نیروهای عراقی ورودی شهر تکریت در شمال عراق را باز پس گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون نخست وزیر عراق نیز درباره  تازه ترین اوضاع این کشور در گفتگو با یک شبکه  تلویزیونی گفت: نتایج همه تحولات عراق این است که همه احزاب عراق اکنون باید داعش را منزوی کنند.
وی  درباره آمریکا نیز گفت: آمریکا در تهاجم به عراق خیلی غیر مسئولانه عمل کرد اما در خروج از عراق هم غیر مسئولانه عمل کرد. وی افزود: عراق توانایی محافظت از حرم های شیعه را دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز می گوید نیروهای آمریکایی در میدان عراق مداخله نخواهند کرد اما شمار زیادی از پرسنل نظامی در بغداد هستند که از سفارت آمریکا مراقبت می کنند.

صدها نظامی دیگر نیز در دیگر مکان ها در منطقه هستند. باراک اوباما امروز با سران کنگره دیدار کرد تا درباره  بحران عراق بحث و گفتگو کند.
خبر دیگر از عراق اینکه تروریست های داعش بخشی از پالایشگاه نفتی بیجی در تکریت را به تصرف خود درآوردند.افراد مسلح داعش صبح دیروز پس از حمله به نیروهای محاصره کننده در اطراف پالایشگاه نفتی بیجی واقع در شمال شهر تکریت بر بخش بزرگی از این پالایشگاه تسلط یافتند. خبرها حاکی است در این حمله افراد مسلح حدود هجده سرباز عراقی را دستگیر کردند.



منابع خبری افزودند: درگیری ها همچنان در داخل پالایشگاه ادامه دارد.
نیروهای ارتش عراق در مناطق مختلف با تروریست های داعش درگیر شدند و بخش اعظم شهر تلعفر را به تصرف خود درآوردند.

تصزفات ارتش عراق در مصاف با داعش

تصرفات ارتش عراق در مصاف با داعش

نیروهای نظامی ارتش عراق پس از درگیری های متعدد با افراد تروریست داعش،  بیشتر مناطق شهر تلعفر واقع در غرب استان نینوا را به تسلط خود درآوردند. همچنین نیروهای عراقی ورودی شهر تکریت در شمال عراق را باز پس گرفتند.

در جنوب غرب کرکوک نیز نیروهای پیشمرگ با افراد مسلح داعش به شدت  درگیر شدند.

تصرفات ارتش عراق در مصاف با داعش

تصرفات ارتش عراق در مصاف با داعش

یک کارشناس عرب پول سعودی ها را موتور محرک تروریسم در منطقه توصیف کرد.
صباح جواد فعال عراقی مقیم لندن گفت:درباره تحولات عراق باید به عوامل متعددی توجه داشت. از مدت ها پیش مشخص شده است که عربستان سعودی و قطر به گسترش تروریسم نه تنها در عراق بلکه در سوریه و لبنان و یمن و افغنانستان و پاکستان کمک می کنند. منابع مالی سعودی ها از سی سال پیش برای حمایت از این گروه ها هزینه شده است.

وی افزود: عربستان سعودی آموزش های لازم در این زمینه را نیز ارائه می کند. همه کمک ها به صورت مستند ثبت شده است. مقامات آمریکایی نیز به خوبی به این مسئله واقف هستند. این درحالی است که عربستان سعودی قوی ترین متحد عرب آمریکا در منطقه است. مقامات آمریکایی تاکنون درباره این اقدامات عربستان سعودی سکوت می کردند زیرا ریاض و واشنگتن متحد هم به شمار می روند اما با گسترش دامنه اقدامات گروه های مذکور و جدی شدن خطر و تهدید آنها برای منافع ملی آمریکا، موضع گیری واشنگتن درباره این گروه ها و حامیان آنها تندتر شده است.
کد N346123

وبگردی