آفتاب

شبه نظامیان اوکراین پیشنهاد دولت برای آتش بس را رد کردند

شبه نظامیان اوکراین پیشنهاد دولت برای آتش بس را رد کردند

مسکو- ایرنا- ˈدنیس پوشیلینˈ رییس دولت جمهوری خودخوانده دونتسک پیشنهاد پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین برای برقراری آتش بس در مناطق جنوب و شرق این کشور را رد کرد.

به گزارش ایرنا پوشیلین روز چهارشنبه در گفت وگو با کانال تلویزیونی روسی ˈدوژدˈ گفت: پیشنهاد پوروشنکو برای آتش بس را بی معنی می دانم.

وی افزود: اگر آنها آتش بس اعلام کنند و به دنبال آن، ما سلاح های خود را زمین بگذاریم، نیروهای اوکراینی ما را بدون سلاح نابود می کنند.

رییس دولت جمهوری خودخوانده دونتسک گفت: بعید به نظر می رسد که این اقدام نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

وی گفت: خواهان خروج کلیه نیروهای اشغالگر اوکراینی از سرزمین خود هستیم و این نیروها را دشمن خود می دانیم که با هدف نابودی ما به اینجا آمده اند.

پوشیلین در مورد طرح صلح پوروشنکو گفت: این طرح فقط اقدامی تبلیغاتی برای صلح طلب وانمود کردن مقامهای اوکراینی است و بسیار بعید به نظر می رسد که کی یف از آن نتیجه ای بگیرد.

مقام ارشد شبه نظامیان خاطرنشان کرد: پوروشنکو مدعی شده است که برای برقراری صلح تلاش می کند اما شاهد هستیم که حملات به مناطق مناقشه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وعده ها و اظهارات مقامات اوکراینی را باور نداریم، اظهار داشت: آنها حتی از برقراری آتش بس در عید پاک مسیحیان خودداری کردند و حملات در ایام این عید هم ادامه داشت.

ˈایگور استرلکوفˈ فرمانده ارشد جدایی طلبان دونتسک هم در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی فیس بوک انتشار داد، اعلام کرد که آتش بس پیشنهادی پوروشنکو را نمی پذیرد.

وی افزود: هدف این طرح، نابودی حرکت آزادیخواهانه مردم در جمهوریهای دونتسک و لوهانسک است و مدافعان این مناطق هیچگاه به این طرح تن نمی دهند.

به گفته استرلکوف، حملات به کراماتورسک و اسلاویانسک از طرف گارد ملی اوکراین ادامه دارد و شبه نظامیان هم با حمله به مواضع نیروهای اوکراینی به آنها خساراتی وارد کرده اند.

پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای اوکراینی به طور یکجانبه در مناطق جنوب و شرق این کشور آتش بس می کنند.

وی گفت: آتش بس از زمان صدور دستور من در این زمینه آغاز می شود.

پوروشنکو افزود: این اقدام برای دادن فرصت به شبه نظامیان به منظور خلع سلاح انجام می گیرد تا کسانی که می خواهند، کشور را ترک کنند.

رییس جمهوری اوکراین ادامه داد: پس از برقراری یکجانبه آتش بس ما باید حمایت شرکت کنندگان در روندهای سیاسی دونباس (مناطق جنوب و شرق اوکراین) از طرح رییس جمهوری را کسب کنیم.

اروپام/2242**518**1504
کد N345977

وبگردی