آفتاب
ظریف در جمع پزشکان ایرانی و اتریشی:

ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد

ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد

از آن‌جا که سلاح‌های کشتار جمعی را در شهرهای خود تجربه کردیم باور داریم هیچ گاه هیچ سلاح کشتار جمعی نباید استفاده و تولید شود و نباید اثری روی صفحه گیتی از این سلاح‌ها باقی بماند.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و ایران‌هراسی‌ها توسط بدخواهان صلح، ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در جمع پزشکان ایرانی و اتریشی معالج رزمندگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی گفت: در زمان صدام استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی قربانیان این جنایت وحشیانه بدون واکنش جدی بین‌المللی سال‌ها ادامه داشت و مردم ایران آن را با پوست و استخوان لمس کردند

او ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از دولت‌ها نه تنها هیچ حرکتی در مقابل این جنایت نکردند متاسفانه سرپوش هم گذاشتند و جانیان را همراهی کردند.

ظریف افزود: در آمریکا شاهد بودم پزشکان آمریکایی به یاری مردم ایران شتافتند با وجود این که آمریکا تلاش می کرد بر جنایت صدام پوشش بگذارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: از آن‌جا که سلاح‌های کشتار جمعی را در شهرهای خود تجربه کردیم باور داریم هیچ گاه هیچ سلاح کشتار جمعی نباید استفاده و تولید شود و نباید اثری روی صفحه گیتی از این سلاح‌ها باقی بماند.

وی گفت: امروز از مذاکراتی آمدم که طرف‌های مذاکراتی من که ادعای مخالفت با سلاح را دارند در دهه ۱۹۸۰ حامی بزرگ‌ترین استفاده از سلاح کشتار جمعی بوده‌اند و این یکی از تلخ‌ترین شوخی‌های روزگار است.

ظریف ادامه داد: ما به عنوان ملتی که هیچ گاه در برابر جنایت مرتکب جنایت نشده‌ایم و هیچ گاه تجاوزی علیه دیگری نکرده‌ایم و دشمنی را با دشمنی پاسخ ندادیم امروز هم آماده‌ایم به دنیا ثابت کنیم با وجود همه تحریم‌ها و ایران‌هراسی‌ها توسط بدخواهان صلح، ایران از سلاح کشتار جمعی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

کد N345932

وبگردی