آفتاب

روحانی: اجرای مصوبات سفرهای استانی را درهمین دولت تمام می کنیم/ ملت ایران با هرگونه تجاوزی مخالف است

روحانی: اجرای مصوبات سفرهای استانی را درهمین دولت تمام می کنیم/ ملت ایران با هرگونه تجاوزی مخالف است

رئیس دولت یازدهم در جمع سرمایه گذاران لرستان گفت: هر که بخواهد رابطه خوبی با ما داشته باشد ما هم رابطه خوب با آنها خواهیم داشت. امروز با همسایگانمان روابطمان از گذشته صمیمی تر و بهتر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه لرستان سرزمینی واقعا با استعداد برای سرمایه گذاری است، گفت: یکی از نکات راجع به مردم لرستان این است که این مردم از لحاظ تمدن بسیار با سابقه هستند.

رئیس جمهور یازدهم با تاکید بر اینکه کمتر دیاری داریم مثل لرستان که دارای تمدن چندین هزار ساله باشد، گفت: شاید تشکیل یک دولت به مفهوم مدرن آن زمان مربوط به لرستان است.

لرستان مهد تمدن ایران
روحانی با اشاره به اینکه آثار تاریخی و میراث فرهنگی این استان به خوبی حکایت از آن دارد که این سرزمین مهد تمدن بوده است، گفت: امروز هم افراد بسیار شایسته، با استعداد، وطن دوست و شجاع در این دیار وجود دارند.

او با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و جریان هشت سال دفاع مقدس نقشی که این مردم داشتند را دیدیم، یادآور شد: امروز اساتید، بزرگان، علما، شعرا، نویسندگان و شخصیت های به نام در همه زمینه ها در این استان وجود دارد.

رئیس جمهور یازدهم با تاکید بر اینکه این شخصیت ها افتخار شما و افتخار همه ملت ایران هستند، گفت: لرستان جزو مراکزی است که باید آن را قلب سرزمین ایران قرار دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه به همان اندازه که کوه های زاگرس سربلند هستند مردم این دیار نیز سربلند و سرافراز هستند، گفت: خیلی روشن است که ما توسعه کشور را می خواهیم و در دنیای امروز هرچه ما بخواهیم حتی فرهنگ در سایه توسعه امکان پذیر است.

او با بیان اینکه اگر در یک کشور علم و فناوری نباشد نه تنها اقتصاد مدرن نیست بلکه فرهنگ هم نخواهد بود، گفت: در دنیای امروز فرهنگ، علم، دانش و تمدن با اقتصاد و سرمایه گذاری و تولید در کنار هم دیده می شود.

صاحب بزرگترین ذخایر انرژی جهان هستیم

رئیس جمهور یازدهم با تاکید بر اینکه ایران سرزمینی دارای همه منابع و معادن بزرگ مخصوصا در بخش انرژی است، ادامه داد: بزرگترین ذخایر گاز جهان در ایران است و اگر ذخایر نفت وگاز را ارزیابی کنیم می توان نتیجه گرفته که ایران بزرگترین ذخایر انرژی را دارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دو هزار کیلومتر از راه های ما از لحاظ انرژی باز است، گفت: ایران دو هزار کیلومتر با آب های آزاد در ارتباط است و خلیج فارس و دریای عمان ما را به آب های آزاد متصل می کند.

او با بیان اینکه ایران کشوری است که از لحاظ جاده ای و ریلی در حال اتصال به همه دنیا است، گفت: در حال حاضر ایران با آسیای مرکزی اتصال دارد و راه ریلی ایران به بازرگان و با سرمایه گذاری سرمایه گذاران ترکیه ای انجام خواهد شد.

رئیس جمهور یازدهم با بیان اینکه همچنین در حال توسعه در بنادر جنوب مخصوصا چابهار هستیم، گفت: یک بندر جدید یعنی بندر جاسک را نیز در دستور کار داریم تا به عنوان یک بندر بزرگ توسعه یابد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه این بندر یکی از مراکز صادراتی نفت ما خواهد بود، گفت: ایران کشوری است با این همه استعداد و همچنین از لحاظ توسعه فضای مجازی تصمیمات بسیار مهمی گرفته ایم.

فرودگاه لرستان و پروازهای خارجی
او با اشاره به اینکه شبکه اطلاعاتی قوی با پهنای باند قابل قبول ظرف دو سال آینده در کشور راه اندازی می شود، گفت: از لحاظ هوایی لرستان این استعداد را دارد و فرودگاه خرم آباد توسعه می باید به گونه ای که انواع هواپیماها رفت و آمد کنند و پروازهای خارجی داشته باشد.

رئیس جمهور یازدهم با اشاره به اینکه از نظر ریل و جاده در لرستان قدم های خوبی برداشته خواهد شد، گفت: در هواپیما با وزیر راه تصمیم گرفتیم سرعت بدهیم به جاده و آزاد راه خرم آباد - اراک که این جاده تا بندر امام گسترش دارد و از آنجا به تهران می رود.

دکتر روحانی با بیان اینکه از لحاظ زیربنایی در کشور آماده هستیم و از نظر سیاسی اراده دولت این است که کار به مردم سپرده شود، گفت: در تبلیغات انتخاباتی هم این را گفتم و بعد از تشکیل دولت هم تاکید کردم که کار باید به مردم سپرده شود.

او با تاکید بر اینکه دولت کشاورز، صنعتگر و سرمایه گذار خوبی نیست و تنها دولت باید کمک کند و زمینه های لازم را آماده کند و تسهیلات لازم را بدهد، افزود: صندوق توسعه الان آماده است که تسهیلات را در اختیار مردم بگذارد و برای لرستان با نرخ سود کمتر در اختیار مردم لرستان قرار دهیم.

رئیس جمهور یازدهم با اشاره به اینکه سود تسهیلات ما 16 و 11 و12 درصد خواهد بود، یادآور شد: به هر حال با سود قابل قبولی تسهیلات در اختیار مردم گذاشته می شود و دولت از لحاظ سیاسی حامی سرمایه گذارن و کارآفرینان است.

دولت همیشه با کارآفرین استانها جلسه می گذارد

دکتر روحانی ادامه داد: علاوه بر سیاست های اصل 44 و همچنین علاوه بر تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت بخش خصوصی دولت هم مصمم است و به همین دلیل است که در سفر های استانی یک جلسه را به کارآفرینان برای اعلام این اراده دولت اختصاص می دهیم.

او با تاکید بر اینکه دولت می خواهد از همه کسانی که توان دارند چه ایرانی و غیرایرانی و چه سرمایه گذاران خارجی استفاده کنند، گفت: سرمایه گذاری های بزرگی در راه داریم و گروه های مختلفی از شرق، غرب و چین می آیند.

رئیس جمهور یازدهم با اشاره به اینکه دسته های بزرگ از سرمایه گذاری وارد کشور می شود، یادآور شد: در لرستان واقعا زمینه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی وجود دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه تصمیماتی دولت برای سدهای لرستان دارد که امسال دو تا سه سد و تا سال دیگر سه تا چهار سد به بهره برداری می رسد، گفت: دو هزار کیلومتر از انحار لرستان را بازسازی و مرمت می کنیم که این امر امسال شروع می شود و ظرف دو تا سه سال آینده به سرانجام می رسد.

اجرای مصوبات سفرهای استانی را در همین دولت تمام می کنیم

او با تاکید بر اینکه هر صحبتی که در این سفر می کنم و میگویم مقصود اجرایی شدن در همین دولت است، گفت: در تمام سفرها مبنا بر این است که مسائلی که ظرف سه سال و دو ماهی که از دولت باقی مانده است اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور یازدهم با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی دارد، یادآور شد: در بخش پتروشیمی تصیم گرفتیم که یک شهرک را برای صنایع پایین دست پتروشیمی استان لرستان ایجاد کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: کارهای زیربنایی این شهرک را وزارت نفت به عهده گرفته و با استاندار صحبت شده که جانمایی آن صورت گیرد البته بخش خصوصی سرمایه گذاری آن را انجام می دهد.

او گفت: پتروشیمی می تواند صنایع پایین دستی دارای اشتغال زیاد را در لرستان داشته باشد.

رئیس جمهور یازدهم با اشاره به اینکه ما باید در بخش های مختلف زمینه را برای هم اشتغال و تولید و توسعه ایجاد کنیم، گفت: ما می خواهیم که کارآفرین هم سود ببرد و هم شرایط خوب ایجاد کند و هم امنیت را داشته باشد.

روحانی یادآور شد: در سطح جهان امنیت و ثبات کشور ما مثال زدنی است و امروز وحدت و اتحادی هم در بخش های مختلف دولت وجود دارد.

او با بیان اینکه همه ما و مردم چتر ولایت را قبول داریم و عمل هم می کنیم، گفت: اتحاد، امینت و ثبات بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است.

رئیس جمهور یازدهم با تاکید بر اینکه امروز بین همه مذاهب و اقوام وحدت خوبی وجود دارد، یادآور شد: هم زیستی کاملا برادرانه و مسالمت آمیز در کنار هم داریم و بین ادیان و مذاهب در ایران امروز هیچ تفاوتی نیست.

روحانی با اشاره به اینکه کار دیگر که دولت مصمم است در انجام آن روابط خوب و مناسب با جهان است، گفت: ما با هیچ کس دعوا نداریم و یک رابطه خوب با همه دنیا خواهیم داشت.

او با بیان اینکه آنهایی که می خواهند رابطه خوب با ما داشته باشند ما نیز با انان رابطه خوب خواهیم داشت، گفت: اگر کسی می خواهد به منافع ملی ما چشم داشته باشد می ایستیم و از منافع خود دفاع می کنیم.

رئیس جمهور یازدهم یادآور شد: هر کشوری که با مردم وحقوق مردم ما با احترام برخورد کند ما هم با احترام با او برخورد می کنیم.

ملت ایران با هر گونه تجاوزی مخالف است

رئیس جمهوری ادامه داد: ما هیچ گاه قصد طمع و تجاوز به هیچ کشوری را نداشتیم. شما دیدید در منطقه با اینکه بعثی ها و صدام به ما تجاوز کرد و متاسفانه برخی کشورهای منطقه در آن زمان به متجاوز کمک کردند ولی به محض اینکه به کویت حمله شد اولین کشوری که این تجاوز را محکوم کرد ما بودیم. ما ملتی هستیم که با تجاوز مخالف هستیم، ما حتی قبل از شورای همکاری خلیج فارس این تجاوز را محکوم کردیم.

او با بیان اینکه ما اهل مدارا و تعامل با دنیا هستیم، عنوان کرد: هر که بخواهد رابطه خوب با ما داشته باشد ما هم رابطه خوب با آنها خواهیم داشت. امروز با همسایگانمان روابطمان از گذشته صمیمی تر و بهتر است. ما دلمان می خواهد با همه کشورهای همسایه مان ارتباط و رابطه خوب داشته باشیم و این ارتباط می تواند به سرمایه گذاری و کارآفرینی کمک کند و شرایط را برای صادرات و واردات مساعد کند.

دکتر روحانی یادآور شد: من امیدوارم امروز که در این جلسه می خواهیم زمینه را برای سرمایه گذاری در استان بسیار خوب و عزیز لرستان آماده کنیم همه کارآفرینان بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش تعاونی، آنهایی که از داخل ایران می خواهند سرمایه گذاری کنند و آنهایی که از خارج ایران سرمایه گذاری کنند در این راستا شرایط را فراهم کنند.

او گفت: استاندار محترم و همه مسئولان استان مکلف و موظف هستند و هم خودشان علاقمند هستند در این استان سرمایه گذاری و کمکهای لازم به کارآفرینان داده شود.


23231

 

کد N345897

وبگردی