آفتاب

رئیس مجلس در جلسه شورای تامین عسلویه: پارس جنوبی باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد

رئیس مجلس در جلسه شورای تامین عسلویه: پارس جنوبی باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد

تسنیم نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عسلویه گفت: همه باید کمک کنیم که پارس جنوبی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای تامین شهرستان عسلویه که در جریان سفر به این شهرستان برگزار شد با اشاره به صحبت یکی از حاضران مبنی بر زندگی خوب شیعیان و اهل تسنن در این شهرستان در کنار یکدیگر گفت: اینکه گفتید شیعه و سنی در این منطقه با یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند خوشحال‌کننده و انتظار هم همین است و عامل اقتدار کشور همین بوده و باید کارها را با قوت و برادری پیش ببریم.

او در ادامه به سخنی در مورد سهم نماینده هر حوزه انتخابیه در بودجه سالانه کشور اشاره کرد و گفت: برداشت شما دقیق نیست که هر نماینده برای حوزه انتخابیه خود در بودجه سهمی دارد و این طور است که برای پروژه‌هایی که جنبه ملی دارند و در حال تمام شدن است، مجمع نمایندگان استان کمک می‌کنند که بودجه آن محقق شود و این‌طور نیست که سهمی در کار باشد.

رئیس مجلس صنعت نفت را برای منطقه یک نعمت دانست و گفت: این سند در هر استانی بود تاج سرشان می‌کردند. البته طبعاً عوارضی هم دارد که باید برای آن فکری کرد. اما به طور کلی اکثر نمایندگان تلاش می‌کنند یک صنعت به منطقه خود بیاورند و یک صنعت بزرگی مانند صنعت نفت برای این منطقه نعمت است.

لاریجانی عمده علت وجود برخی اشکالات را به دلیل تمام نشدن پروژه‌های پارس جنوبی دانست و گفت: در صورتی که پروژه به اتمام برسد، می‌بینید که مشکلات حل می‌شود و در آن زمان قطعا مسئولین برای گازهای فلری که می‌سوزد فکری خواهند کرد. البته بنده هم به مسئولان در مورد رسیدگی به این مشکلات تذکرات لازم را می‌دهم.

او با بیان اینکه همه تلاش می‌کنیم تا پروژه پارس جنوبی به اتمام برسد، گفت: در صورت اتمام پروژه پارس جنوبی مشکلات اشتغال و همچنین محیط زیست حل خواهد شد؛ این پروژه حالا حالا کار دارد و برای آینده شما مفید است و آبادانی منطقه را در پی دارد و زمانی که پروژه به نتیجه برسد می‌بینید که کارها متوازن می‌شود و به محیط زیست نیز توجه خواهد شد.

رئیس مجلس در مورد عدم وجود بیمارستان در عسلویه گفت: شنیدم که بیمارستان عسلویه راه‌اندازی می‌شود ولی باز هم بنده به ورزش بهداشت تذکر خواهم داد. در مورد خدمات نیز سفارش می‌کنم که مناطق شما آراستگی بیشتری داشته باشد.

لاریجانی گفت: برای اینکه از فرآیند توسعه اینجا بهره بیشتری ببرید، تذکرات لازم را بنده می‌دهم و البته شما عجله نکنید؛ به لحاظ تکمیل پارس جنوبی نیز مضیقه مالی مسائلی را ایجاد کرده اما ما امسال خیلی کمک کردیم که کار پیش برود و همه باید کمک کنیم که فازهای مختلف پارس جنوبی عملیاتی شود که در این صورت برای شما یک سرمایه محسوب می‌شود و در مورد عوارض طبیعی توسعه نیز طبیعی است که مسائلی پیش بیاید و با دقت حل می‌شود.

 

23231

 

کد N345896

وبگردی