آفتاب

معاون حقوقی رییس‌جمهور: سریال‌ها با محتوای حقوقی و قانونی پخش خواهد شد

معاون حقوقی رییس‌جمهور: سریال‌ها با محتوای حقوقی و قانونی پخش خواهد شد

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: سریال‌ها و پیام‌های کوتاه با محتوای حقوقی و قانونی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، الهام امین زاده در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اداری لرستان، افزود: با توجه به اهمیت مساله قانون مداری در کشور، مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش در راستای تالیف مباحث حقوقی کشور به صورت جذاب و آموزنده در کتب درسی دانش آموزان در حال انجام است.

وی ادامه داد: هفته آینده جلسه نهایی برگزار می شود که در صورت عقد تفاهم نامه نهایی، مباحث حقوقی کشور در کتب رده های سنی شش تا 18 سال کشور جای داده می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمورش و آشنایی با قانون از سنین کودکی موجب ترویج فرهنگ احترام به قانون شده و کودکان با قانونهای کلی و مهم کشور آشنا خواهند شد، به اجرای طرح نسیم قانون در رسانه ملی اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح سریالها و پیام های کوتاه با محتوای حقوقی و قانونی پخش خواهد شد که این امر تاثیر بسزایی در ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به مسایل حقوقی و قانونی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هم اکنون 160 مرجع صدور قانون در کشور فعال است، باید بتوانیم قوانین را در راستای قانون و سیاست های کلی نظام تعریف کنیم و در این خصوص قانون قانونگذاری در حال تصویب است تا با اجرای آن روند پراکنده قانونگذاری ساماندهی شود.

امین زاده اظهار کرد: حاکم کردن گفتمان حقوقی از ویژگی های دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تهیه منشور حقوق شهروندی، کار تهیه و تدوین این مجموعه آغاز شده و طی مدت پنج ماه بیش از یک هزار ایمیل و 200 مقاله مختلف در این راستا از جانب اقشار مختلف مردم دریافت شده، یادآور شد: از حوزه‎ها، دانشگاهها، اقلیتها و وزارتخانه‎های مختلف کمک گرفته شده و طرح نهایی آن تا دو ماه آینده در اختیار مجلس قرار می گیرد.

انتهای پیام

کد N345876

وبگردی