آفتاب
دیوید کامرون:

اگر با تروریست ها مقابله نکنیم، ما را در خاک خودمان هدف قرار خواهند داد

اگر با تروریست ها مقابله نکنیم، ما را در خاک خودمان هدف قرار خواهند داد

نخست وزیر انگلیس در مورد مقابله با گروه های تروریستی مانند داعش پیش از قدرت گیری آنها در عراق و هدف قرار دادن اهدافشان در خاک این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس بر لزوم دفع خطر گروه تروریستی داعش در عراق تاکید کرد. وی با انتقاد از اظهاراتی مانند این که "آنها کاری با ما ندارند" گفت هدف قرار دادن انگلیس از جمله اهداف گروه های تروریستی است.

کامرون که در مجلس عوام انگلیس سخن می گفت افزود گروه هایی مانند دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خطراتی را در عراق، سومالی، نیجریه و مالی ایجاد کرده اند و اگر لندن به ایجاد ثبات در این کشور ها کمک نکند باید به زودی شاهد بازگشت این تروریست ها و حملات آنها در خاک خود باشد.

وی با بیان این که حمله شدید و مداخله نظامی مستقیم تنها راه مقابله با تروریست ها نیست اظهار داشت: من با آنهایی که گمان می کنند این خطر به ما مربوط نمی شود موافق نیستم، این که فکر کنیم وجود یک رژیم افراط گرا در خاورمیانه تاثیری بر ما ندارد، اشتباه است.

پیشتر "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس نیز در واکنش به برخی اظهارات علیه "تونی بلر" نخست وزیر این کشور که در حمله نظامی به عراق با آمریکا همکاری کرد گفته بود وضعیت کنونی عراق نباید از سوی برخی گروه ها به عنوان فرصتی برای حمله به بلر و اقدامات وی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

کد N345829

وبگردی