آفتاب
در جلسه شورای تامین عسلویه

لاریجانی: عملیاتی کردن فازهای پارس‌جنوبی اثرات ملی و بین‌المللی دارد

لاریجانی: عملیاتی کردن فازهای پارس‌جنوبی اثرات ملی و بین‌المللی دارد

رییس مجلس شورای اسلامی در سفر خود به عسلویه که به منظور بازدید از تاسیسات پارس‌جنوبی انجام شده است، در جلسه شورای تامین این شهرستان گفت: باید کمک کنیم فازهای مختلف پارس جنوبی عملیاتی شود، زیرا اثرات ملی – منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای تامین شهرستان عسلویه درباره صحبت‌هایی که مسوولان این شهرستان مطرح کردند، اظهار کرد: آنچه درباره برادری شیعه و سنی گفتید، حرف خوشحال‌کننده‌ای است و انتظار هم از مردم مسلمان و انقلابی همین است و این مساله عامل اقتدار کشور ما است چون با قوت و برادری اهداف خود را پیش می‌بریم، لذا باید این مساله را قدر دانست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره روند تخصیص اعتبارات شهرستان‌ها برای پروژه‌ها در بودجه سالیانه گفت: روال کار اینگونه است که برای پروژه‌هایی که جنبه‌های ملی دارند و در حال اتمام هستند، مجمع نمایندگان کاری کنند که اعتباری تخصیص داده شود تا پروژه‌های ملی در حال اتمام زودتر به بهره‌برداری برسد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه وجود صنعت نفت در این منطقه یک نعمت محسوب می‌شود، گفت: هر استانی اگر چنین صنعتی برایش باشد، تاج بر سر خود می‌گذاشت. گرچه صنایع عوارضی دارند که باید برطرف شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر اکثر بخش‌ها و نمایندگان تلاش می‌کنند که حتی صنعت کوچک به منطقه‌شان برده شود که هم رونق و ارزش افزوده را در بردارد و هم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر پروژه‌ها به اتمام برسد، طبیعتا می‌تواند زمینه‌های اشتغال بیشتری را فراهم کند. گرچه ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما در آینده خیلی مفید بوده و چه بسا ایجاد آبادانی می‌کند.

لاریجانی درباره توجه به مقوله‌های زیست‌محیطی و فضای سبز در شهرستان عسلویه گفت: تردید نداشته باشید پروژه‌ها به اتمام برسد، فضای سبز هم ایجاد شده و این مشکلات برطرف می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امسال کمک کردیم که پروژه‌های در دست انجام در این منطقه پیش رفته و به نتیجه برسد که اثرات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و باید همه کمک کنیم که فازهای مختلف آن عملیاتی شود زیرا می‌تواند ایجاد سرمایه کند.

انتهای پیام

کد N345817

وبگردی