آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بحران های پیش آمده در منطقه برنامه ریزی صهیونیستی - ارتجاعی است/داعش از هیتلر هم بدتر است

بحران های پیش آمده در منطقه برنامه ریزی صهیونیستی - ارتجاعی است/داعش از هیتلر هم بدتر است

تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درواکنش به حوادث شکل گرفته توسط گروهک داعش در منطقه و عراق گفت: اعمال گروهک تروریستی داعش یک برنامه ریزی صهیونیستی - ارتجاعی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم پدر همسر سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی در ارزیابی خوداز بحران شکل گرفته در عراق و منطقه گفت: این برنامه ریزی صهیونیست هاست که می خواهند جهت بیداری اسلامی را از سوی امریکا و صهیونیست ها به داخل اسلام برگردانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به دلیل بن بستی درمقابل موج بیداری اسلامی و دموکراسی خواهی مردم منطقه،جریان تکفیری را به وجود آورده اند.

رضایی تصریح کرد: نتیجه بیداری اسلامی و دموکراسی خواهی مردم به ضرر این قدرت ها تمام شده و مناسب ترین راه را شکل دادن جریان تند تکفیری دانسته اند تا بتوانند بیداری اسلامی را مهار کرده و خود را نجات دهند.

**طرح سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ، اسراییل و برخی عرب ها برای منطقه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:برهم زنندگان آرامش درمنطقه با پدیدآوردن گروهک های تکفیری و تروریستی به دنبال مانع شدن بیداری اسلامی و نجات خود هستند.

رضایی تصریح کرد:این کشورها از احساسات مردم و تعصبات کور برخی افراد به نفع خودشان استفاده می کنند تا از موج بیداری اسلامی رهایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای عربی طرح حساب شده ای را در منطقه طراحی کرده اند که انشالله این موج و توطئه ها خنثی خواهد شد.

**هیتلر هم رفتار داعشی ها را نداشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از رفتار گروهک تروریستی داعش در عراق گفت: این گروهک اقدام به دژخیمانه ترین تحرکات کرده که حتی هیتلر هم چنین اعمالی را انجام نداد.

وی اضافه کرد: کشورهای مخالف اسلام خواهان آن هستند که موج گروهک داعش را در کشورهای دیگر ادامه دهنند.

**همکاری ایران و آمریکا درباره بحران عراق اتفاق نمی افتد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا برای رفع بحران عراق و مقابله با داعش گفت:این همکاری اتفاق نمی افتد.

رضایی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست در این گونه مسائل در کنار آمریکا قرار بگیرد.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا کشور ترکیه هم در بروز این بحران نقش داشته است؟ گفت:میزان نقش آفرینی ترکیه مشخص نیست.

**بحث طرح رسیدگی به اموال مسوولان هنوز ادامه دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که طرح رسیدگی به اموال مسوولان در مجمع به کجا رسیده و از چه زمانی اجرایی می شود؟ گفت: هنوز بحث ها در این باره ادامه دارد .

وی ادامه داد:ما نتیجه را خدمت رهبر معظم انقلاب می فرستیم و در این خصوص تعیین و تکلیف می شود.

سیام*7261**1058**9254*1856
کد N345794

وبگردی