آفتاب

انتقاد به سفر پر هزینه مرکل به برزیل برای تماشای بازی های آلمان

انتقاد به سفر پر هزینه مرکل به برزیل برای تماشای بازی های آلمان

شماری از نمایندگان پارلمان آلمان سفر پر هزینه صدراعظم به برزیل برای تماشای بازی های تیم ملی این کشور را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاندلز بلات، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان پس از بازی موفقیت آمیز تیم ملی این کشور برابر پرتغال که با نتیجه 4 بر صفر به پایان رسید، به اردوی آلمان ها رفت و همراه با آنها این پیروزی را جشن گرفت.

با این حال نمایندگان حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) در پارلمان (بوندستاگ) با انتقاد از این سفر مرکل، آن را مغایر با سیاست صرفه جویی در مصرف مالیات دانستند. "کریستیان لوث" سخنگوی AfD با اشاره به سفر مرکل با یک پرواز تقریبا خالی به برزیل گفت: احزاب اپوزیسیون از نزدیک این موضوع را زیر نظر دارند. خانم صدراعظم نمی تواند پول مالیات دهندگان را برای اهداف شخصی مورد سوء استفاده قرار دهد.

بر این اساس با آغاز بازی های جام جهانی 2014 در برزیل مرکل به همراه 15 نفر دیگر با یک هواپیمای ایرباس A340 دارای 142 صندلی راهی این کشور شد. بنا بر اعلام اتحادیه مالیات پردازان آلمان این پرواز 25 ساعته حدود 300 هزار یورو هزینه داشته که از جیب مردم پرداخته شده است.

این در حالی است که در سفر مذکور به همراه مرکل شماری از نمایندگان پارلمان آلمان از جمله "ماکس اشتراوبینگر" از حزب سوسیال مسیحی، "توماس اوپرمان" از حزب سوسیال دمکرات و "دیتمار بارچ" از حزب چپ ها حضور داشته اند. گفتنی است در زمان برگزاری جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز دفتر صدراعظم آلمان با دعوت از نمایندگان، هیئتی سیاسی را برای تشویق تیم ملی به این کشور اعزام کرد.

کد N345737

وبگردی