آفتاب
رضایی در جمع خبرنگاران:

ایران حاضر نیست در کنار آمریکا قرار بگیرد/ حتی هیتلر هم جنایات ناجوانمردانه داعش را مرتکب نشد

ایران حاضر نیست در کنار آمریکا قرار بگیرد/ حتی هیتلر هم جنایات ناجوانمردانه داعش را مرتکب نشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه داعش طراحی آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه است، اظهار داشت: ایران حاضر نیست برای مبارزه با داعش در کنار آمریکا قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه که امروز در مسجد قدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره تحرکات گروه تروریستی داعش گفت: داعش برنامه صهیونیست ها و گروه ارتجاعی در منطقه است تا جهت بیداری اسلامی را از سوی آمریکا و اسرائیل به سمت اسلام برگردانند.

وی ادامه داد: آنها به دلیل بن بستی که در خاورمیانه با آن مواجه شدند و بخاطر موج بیداری اسلامی و دموکراسی‌خواهی در منطقه گروه داعش را با همکاری عربستان و آمریکا بوجود آوردند تا بیداری اسلامی را کنترل کنند و از احساسات مردم و تعصبات کور عده ای به نفع خود استفاده کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این طرح از قبل برامه ریزی شده بود، افزود: این طرح حساب شده ای است که سازمان اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای عربی طراحی کردند که انشاءالله این موج و توطئه خنثی خواهد شد و کار ناجوانمردانه ای که آنها کردند را حتی هیتلر مرتکب نشد.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری منبی بر اینکه آیا ایران و آمریکا برای مبارزه با گروه داعش همکاری خواهد کرد، گفت: ایران حاضر نیست در کنار آمریکا قرار بگیرد.

وی درباره نقش ترکیه نیز در تحولات اخیر عراق گفت: ترکیه در جریان این اتفاق بوده، ولی میزان نقش آن مشخص نیست.

کد N345706

وبگردی