آفتاب

فراخوان پیشمرگ‌های بازنشسته اقلیم کردستان/ بارزانی: آینده روشنی در انتظار کردهاست

فراخوان پیشمرگ‌های بازنشسته اقلیم کردستان/ بارزانی: آینده روشنی در انتظار کردهاست

رییس اقلیم کردستان عراق تمامی پیشمرگ‌های بازنشست و نیروهای احتیاط کرد را به پیوستن به یگان‌های پیشین خود فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای از تمامی پیشمرگ‌های بازنشسته و نیروهای احتیاط کرد خواست تا هرچه سریع‌تر به یگان‌هایی که پیشتر در آنها خدمت می‌کردند، بپیوندند و از مردم کردستان نیز خواست تا با تمام توان خود از نیروهای پیشمرگ حمایت کند.

در این بیانیه که در سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان گذاشته شده، بارزانی به کردها اعلام کرده است که آینده‌ای درخشان در انتظار آنهاست و از پیشمرگ‌ها خواسته تا برای هرگونه پیشامدی آماده باشند.

بارزانی همچنین از وزارت پیشمرگ و فرماندهان نظامی کرد خواسته تا پیشمرگ‌های بازنشسته را در یگان‌های مختلف به کار بگیرند.

این بیانیه در حالی منتشر شده که امروز مسئولان کردستان عراق و روسای احزاب سیاسی اقلیم کردستان نشست فوق‌العاده‌ای را با مسعود بارزانی برگزار کردند که در پایان اختیاراتی به بارزانی برای تعامل با وضعیت پیش آمده در عراق داده شد.

در این نشست به بارزانی اختیار تام داده شده است تا درخصوص تحولات اخیر و نیز تحرکات احتمالی کردها تصمیم‌گیری کند.

بنا به گفته منابع نزدیک به دولت اقلیم کردستان عراق در نشست احزاب اقلیم و بارزانی، تصمیم بر ماندن نیروهای پیشمرگ در مناطق مورد مناقشه گرفته شد.

شرکت کنندگان در نشست مذکور همچنین توافق کردند که مسعود بارزانی با اختیارات کامل، نمایندگی اقلیم کردستان را در هر نشست و مذاکره‌ای در خصوص تحولات عراق داشته باشد.

نشست اربیل همچنین نوری مالکی، نخست وزیر عراق را مسول بحران کنونی در این کشور معرفی کرده‌ است.

انتهای پیام

کد N345639

وبگردی