آفتاب

وزیر خزانه داری آمریکا: برای توافق با ایران زمان کافی صرف می کنیم و عجله نداریم

وزیر خزانه داری آمریکا: برای توافق با ایران زمان کافی صرف می کنیم و عجله نداریم

تسنیم نوشت:

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اقتصاد ایران به علت تحریم‌های کنونی در شرایط سختی قرار دارد.

به نقل از رویترز؛ "جک لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه گفتکه اقتصاد ایران به علت تحریم‌های اعمالی بر آن به خاطر برنامه اتمی آن همچنان در محنت به سر می‌برد و هرگونه تسکین موقت به خاطر کاهش تحریم‌ها در مقابل خسارات و ضررهای ناشی از (کاهش) فروش نفت از بین رفته است.

او گفت که "ایران همچنان حجم قابل توجهی از فروش نفت خود را تنها به خاطر تحریم‌های کنونی از دست می‌دهد، امری که ارزش آن بیش از تسکین‌ها و کاهش موقتی تحریم‌ها است."

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: "همچنان که به آخرین ماه دوره زمانی توافق موقت شش ماهه و مذاکرات هسته‌ای نزدیک می‌شویم، اقتصاد ایران همچنان در شرایط محنت و سختی به سر می‌برد که دولت (ایران) را مجبور کرد تا برای اولین بار بر سر میز مذاکرات حاضر شود."

او گفت که تحریم‌ها به توافقی منجر خواهد شد که (به ما) اطمینان دهد که برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح‌آمیز باشد.

لو گفت که ما همیشه در این باره صریح بوده‌ایم که زمان کافی را برای انجام درست این کار اختصاص می‌دهیم و ما با عجله به یک توافق بد تن نمی‌دهیم. عدم توافق بهتر از یک توافق بد است.

بنا به گفته او، کاهش محدود تحریم‌های ایران از سوی آمریکا برای بهبود و تقویت مذاکرات هسته‌ای، رژیم سخت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار نداده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت که "هم‌اکنون مشخص شده است که تحریم‌های اعمالی بر ایران باقی خواهند ماند و کاهش موقت، هدفمند و قابل بازگشت تحریم‌ها که در قالب برنامه اقدام مشترک اعمال شده است به شدت محدود بود.

او گفتکه "تحریم‌های ایران سخت‌ترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌الملل بر یک کشور اعمال کرده است و اقتصاد آن در نتیجه این تحریم‌ها به شدت آسیب دیده است، اثری که همچنان رفع نشده است."


45231

 

کد N345516

وبگردی