آفتاب
مصلحی در جمع خبرنگاران:

نتیجه حمله گروههای تروریستی به عراق وحدت شیعه و سنی است/ رفتار جمهوری اسلامی ایران در عراق

نتیجه حمله گروههای تروریستی به عراق وحدت شیعه و سنی است/ رفتار جمهوری اسلامی ایران در عراق

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: حملات تروریستی در عراق نتایج مثبتی به همراه داشت و آن وحدت میان شیعه و سنی در عراق است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سرلشگر ادیب جعفری فرمانده سپاه پاسداران که در مسجد قدس برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص حملات تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: این حملات بیانگر طراحی سنگینی از سوی آمریکاست بعد از شکستهایش طراحی کرده که به نوعی انتقام گیری کند و این گروهها با همکاری آمریکایی‌ها فعالیت می کنند.

وی افزود: انتخابات سوریه و عراق شکست هایی پی در پی برای آمریکایی‌ها در پی داشت و آنها مجموعه ای تروریستی را به راه انداختند تا در این کشورها آشوب ایجاد کنند.

وزیر اطلاعات پیشین با تاکید بر اینکه این گونه حملات تروریستی در عراق نتایج مثبتی به همراه داشته است تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی و گروه‌های عراقی درس خوبی را برای دشمن خواهد داشت.

وی تاکید کرد: داعش توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آمریکایی به وجود آمده است.

مصحلی همچنین گفت: آمریکاییها به دنبال این هستند که حیثیت از دست رفته خود را در ماجرای عراق باز گردانند و ممکن است که به دنبال جلب همکاری ایران برای حل این بحران باشند؛ اما جمهوری اسلامی ایران در این قضایا حکیمانه رفتار خواهد کرد.

به گزارش مهر در مراسم ختم پدر همسر فرمانده سپاه پاسداران، سردار دهقان وزیر دفاع اسماعیل کوثر عضو کمیسیون امنیت ملی سردار رحیم صفوی حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

کد N345469

وبگردی