آفتاب
تحولات آمریکای لاتین/

مادورو: آمریکا بدگویی ما را نکند/ تغییر تاکتیک‌ های جاسوسی واشنگتن

مادورو: آمریکا بدگویی ما را نکند/ تغییر تاکتیک‌ های جاسوسی واشنگتن

تغییر تاکتیک‌ های جاسوسی آمریکا و واکنش مادورو به دخالت های واشنگتن در ونزوئلا از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس از دیدار "جو بایدن" معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا و "دیلما روسف" رئیس جمهوری برزیل در سفارت آمریکا در برازیلیا پایتخت برزیل به منظور ترمیم روابط دوجانبه و همچنین همکاریهای اقتصادی خبر داد.

بایدن در ادامه از تغییر تاکتیک‌ های جاسوسی آمریکا و شنود مکالمات تلفنی روسف پس از افشاگری‌ های اخیر خبر داد. جاسوسی های واشنگتن تنش در روابط با برزیل را به همراه داشته که همین موضوع باعث شده تا روسف به خاطر انتشار چنین گزارش‌ هایی خواستار عذرخواهی واشنگتن شود.

معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه به بررسی جایگاه دموکراسی در ونزوئلا پرداخت که همین موضوع واکنش نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را به همراه داشت.

رئیس جمهوری ونزوئلا در برنامه هفتگی خود در یکی از شبکه‌ های رادیویی این کشور این موضوع را نوعی سوءاستفاده و ناعادلانه خواند و گفت آمریکایی‌ ها حق بدگویی از کشوری را هنگام سفر به یک کشور آمریکای لاتین ندارند.

مادورو همواره با اشاره به دخالتهای آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش نافرجام برای برنامه ریزی یک کودتا علیه وی در سال 2002 و شناسایی عوامل ترور و ناآرامی ها در این کشور اعلام کرده است به مخالفان اجازه براندازی حکومت ونزوئلا را نمی دهد.

معترضان ونزوئلایی مادورو را به دیکتاتوری متهم کرده و دولت وی را مسبب وضعیت نابسامان اقتصادی و تورم 56 درصدی و گرانی مواد غذایی می دانند.

در همین رابطه صدای روسیه از شکایت ونزوئلا از آمریکا به سازمان ملل به دلیل دخالت در بحران‌ های داخلی این کشور و دیگر سازمانهای بین المللی خبر داده است.

الیاس خوآ وزیر امور خارجه ونزوئلا در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرده است که آمریکا منشور سازمان ملل را نقض کرده و به همین دلیل از این کشور به سازمان ملل و گروههای منطقه ای از جمله سازمان کشورهای آمریکایی، کشورهای لاتین و گروه کشورهای حوزه دریای کارائیب و بلوک آمریکای جنوبی موسوم به اوناسور شکایت می‌ کنیم.

کد N345461

وبگردی