آفتاب
در دیدار وزیر ارتباطات آذربایجان

تاکید جهانگیری بر لزوم توسعه همکاری تهران - باکو در بخش ارتباطات و فن‌آوری

تاکید جهانگیری بر لزوم توسعه همکاری تهران - باکو در بخش ارتباطات و فن‌آوری

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ایران برای روابط با جمهوری آذربایجان در زمینه‌های مختلف از جمله ارتباطات و فن‌آوری‌های پیشرفته محدودیتی قائل نیست"، از ثمربخش بودن مذاکرات وزارتخانه‌های ارتباطات دو کشور و نیز مذاکرات وزیر ارتباطات آذربایجان با وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار «علی عباس‌اف» وزیر ارتباطات و فن‌آوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان، با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان دو کشور اظهار کرد: این اشتراکات راه را برای گسترش روابط دوستانه و برادرانه دو کشور هموار کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران در سیاست خارجی خود اهمیت خاصی برای روابط با همسایگان قائل است و در این میان، جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی همچنین از برخورد آگاهانه مقامات جمهوری آذربایجان در مقابل بدخواهان روابط دوستانه دو کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های آنها قدردانی کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: حجم پایین مبادلات تجاری در شأن روابط دوستانه و برادرانه دو کشور نیست و ضروری است که در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به سفر بسیار سودمند الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران و توافقات خوبی که در این سفر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این سفر آغاز جدیدی در روابط تهران - باکو بود که باید از این روابط محافظت کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: مذاکرات میان رؤسای جمهور دو کشور بستر مناسبی را برای گسترش مناسبات و تعمیق روابط ایران و آذربایجان فراهم کرده و مسئولان دو کشور باید از این فرصت مناسب در جهت تقویت و ارتقای سطح روابط استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ گفت: فعالیت گروه میانجی در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده و همچنان منتظر هستیم تا این مناقشه حل و فصل شود.

علی عباس‌اف با اشاره به ملاقات‌های خود در ایران، مذاکرات صورت گرفته با مسئولین ایرانی را مفید و سازنده دانست و افزود: هیأتی از بخش خصوصی آذربایجان نیز در این سفر حضور دارند تا با همتایان خود، زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی را بررسی کنند.

وی با اشاره به اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که قرار است در آینده نزدیک در باکو برگزار شود، تصریح کرد: برای تعمیق و گسترش مناسبات لازم است توافقاتی آماده امضا شود که در این زمینه با دکتر واعظی وزیر ارتباطات ایران مذاکرات خوبی انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان با بیان اینکه "حجم مبادلات تجاری دو کشور پایین‌تر از سطح انتظارات است"، افزود: امیدوارم پس از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور حجم تبادلات تجاری به میزان قابل قبولی ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

کد N345444

وبگردی